فایل سل

فایل سل1

فایل سل

فایل سل1

تحقیق درباره بررسی اوریون

تحقیق درباره بررسی اوریون
تحقیق درباره بررسی اوریون
تحقیق درباره بررسی اوریون لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه3

اوریون چیست ؟
اوریون یک بیماری حاد و واگیردار است که باعث تورم غده بناگوش ( paratid ) می گردد . البته سایر غدد نیز می تواند مبتلا گردد . نیمی از موارد عفونت های اوریونی می تواند بدون نشانه باشد .
عامل بیماری ها : عامل اوریون یک ویروس ؟؟؟ از خانواده پارامکیزو ویریده به نام میکو ویروس پاروتیدیتیس است .
ویروس قابل کشت در بافت یا جنین جوجه است . نکته 387 : البته ویروس اوریون قابل کشت در کلیه میمون و آمینون انسان نیز می باشد .
منبع عفونت : انسان تنها مخزن طبیعی ویروس اوریون است . بیماری به دو شکل بالینی و غیر بالینی وجود دارد . ویروس اوریون قابل دریافت از ترشحات سطح مجرای استنون و همچنین خون است .
دوره واگیری : بیماری از 4-6 روز قبل تا حدود 8 روز پس از شروع بیماری واگیردار است .: هرگاه آماس غدد فروکش کرد ، بیماری دیگر غیر واگیردار محسوب می شود .
عوامل مربوط به میزبان : اوریون در اصل در دوران کودکی بروز می نماید ولی در صورت عدم ایمنی در هر سنی احتمال ابتلا وجود دارد . نکته 389 : حملات اوریون در بالفین شایعتر از سرخک و آبله مرغان است و با شدت بیشتری نیز همراه است . از لحاظ جنسی نیز هیچ اختلافی در دست نیست . ابتلا بین دو جنس وجود ندارد .
: دلایلی دال بر ایجاد نقائص مادرزادی توسط اوریون وجود ندارد . در مورد ایمنی نیز یک بار ابتلاء ایمنی دائمی می دهد . البته در موارد نادر احتمال ابتلاء مجدد وجود دارد ، اما بیشتر کودکان زیر 6 ماه بدلیل داشتن پادتن مادری مصون هستند .
عوامل محیطی : عمدتا فصول زمستان و بهار اوج شیوع اوریون است . اما شکل بدون یاروتیدیت مثل مننژیت در تابستان شایعتر است .
: بیماری اوریون عمدتا به صورت یک بیماری اندمیک است و اپیدمیهای آن با فواصل 2-4 ساله بوجود می آید .
راه انتقال : قطرات ریز آلوده و تماس مستقیم با شخص آلوده از راههای عمده ی انتقال محسوب می شود .
مقاومت : در حرارت معمولی اتاق ویروس در مدت 4 روز قدرت آلوده کنندگی خود را از دست می دهد و در حرارت زیر صفر ماهها زنده می ماند .

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب * فرمت فایل :Word ( قابل ویرایش و آماده پرینت )   تعداد صفحه3   اوریون چیست ؟   اوریون یک بیماری حاد و واگیردار است که باعث تورم غده بناگوش ( paratid ) می گردد . البته سایر غدد نیز می تواند مبتلا گردد . نیمی از موارد عفونت های اوریونی می تواند بدون نشانه باشد .   عامل بیماری ها : عامل اوریون یک ویروس ؟؟؟ از خانواده پارامکیزو ویریده به ن ...

تحقیق درباره بررسی اوریون


دانلودتحقیق درباره بررسی اوریون


اوریون