فایل سل

فایل سل1

فایل سل

فایل سل1

دانلود پاورپوینت گیاه داروئی نعناع

دانلود پاورپوینت گیاه داروئی نعناع
گیاه داروئی نعناع یک فایل کامل و جامع بوده که برای دانلود شما عزیزان قرار داده شده است.
دانلود پاورپوینت گیاه داروئی نعناع عنوان: گیاه داروئی نعناع
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد اسلاید: 18


خلاصه آنچه در مقاله گیاه داروئی نعناع می خوانید :تاریخ و فواصل کاشت
نعناع مانند هر گیاه دورگ دیگر بذر تولید نمی کند و تکثیر آن رویشی و توسط ریشه رست، گرفتن قلمه ساقه و یا جدا کردن پا جوش از گیاه مادری انجام می گیرد. کشت وتکثیر نعناع از طریق اندامهای زیر زمینی را می توان در پائیز یا در بهار انجام داد. چون خاک در فصل پائیز از رطوبت کافی برخوردار است و تقریباً احتیاجی به آبیاری نیست اوایل پائیز (مهرماه) رازمان مناسبی برای کشت نعناع می دانند. گیاه پس از گذراندن دوره سرما اوایل بهار از رشد و نمو سریعی برخوردار می شود.مناسب ترین زمان برای کشت بهاره اواسط بهار (اواخر اردیبهشت اوایل خرداد) می باشد.اواخر بهار (خرداد) زمان مناسبی برای تکثیر نعناع از طریق قلمه های ساقه است. اواخر بهار (خرداد) نیز زمان مناسبی برای جدا کردن پا جوش ها از پایه های مادری و انتقال آنها به زمین مورد نظر است.

بازار فروش گیاه نعناع
به نظر می رسد که شروع تقطیر و استخراج رایحه گیاهان با تولید گلاب از گل محمدی آغاز شده و کم کم به مرحله کنونی تولید صدها نوع عرق گیاهی رسیده است.یکی از معروف ترین و رایج ترین عرق های گیاهی موجود در بازار ایران، عرق نعنا است که سۆال های بسیاری در مورد آن مطرح است.
در شرکت گیاهان ایران انواع عصاره گیاهان نعناع فلفلی ، آویشن شیرازی ، بابونه و گیاه رزماری و عرقیات خریداری و به فروش می رسد.
نعنا فلفلی گیاهی از خانواده ی نعنا بوده و این گیاه کمتر به صورت خوراکی مصرف می شود چون دارای مقدار زیادی از ترکیب مهمی به نام منتول است . به دلیل دارا بودن این ترکیب دارای خاصیت ضد درد ، ضد درد موضعی و ضد احتقاق قوی تری نسبت به گونه های دیگر نعنا می باشد .
عصاره ی روغنی و یا افشره ی خوراکی آن برای هر دردی دواست و برای دردهای میگرنی نیز مناسب می باشد .
همچنین برای رفع ناراحتی های پوستی چون کهیر ، زونا این عصاره مؤثر است . این سبزی خوش طعم خواص مسکن را دارد و سریع باعث رفع خارش می شود .
مصرف عصاره آن برای خانم های باردار و شیرده و کودکان زیر 2 سال توصیه نمی شود .

نکته ضروری در مورد گیاه نعناع این است که با نعناع معمولی متداول در بازار که به عنوان سبزیجات کشت و استفاده می شود تفاوت دارد و گونه خاصی می باشد که ارزشهای صادراتی خوبی نیز دارد، دارای اسانس بالا و مواد مؤثره بالاتری است. این نعناع در ساخت داروهائی در ایران در حال حاضر نیز استفاده می شود. همچنین در ساخت خمیردندانها، آدامس، شکلات، و بسیاری طعم دهنده های خوراکی و داروئی به کار می رود استفاده داروئی آن به عنوان ضد نفخ نیز از قدیم در ایران و دیگر کشورها شناخته شده است، هم گیاه خشک و هم اسانس آن ارزشی صادراتی بالائی دارد. با توجه به تولید بالا و عملکرد بالای این گیاه بازاریابی خارجی آن در اولویت اولیه قرار دارد، در بازار داخل نیز هم اکنون بسیاری از فرآورده هایی که نیاز به اسانس مذکور دارند، این اسانس را از منابع وارداتی تأمین می کنند. به هر تقدیر افزایش سطح کشت آن در سطوح وسیع نیاز به احتیاط دارد.
در مورد نعناع نیز (همانند گل همیشه بهار) جز در صورتیکه کشت بسیار محدود و کمتر از یکی دو جریب باشد، استفاده از دستگاه خشک کن ضرورت تام دارد و حتی در وسعت های کم نیز استفاده از دستگاه خشک کن جهت حفظ حداکثر کیفیت و اسانس توصیه می گردد.
بخشی از فهرست مطالب مقاله گیاه داروئی نعناعرطوبت شهرستان قوچان
Ph موجود در خاک قوچان
EC موجود در خاک قوچان
گیاهان دارویی شهرستان قوچان
بررسی اقتصادی کشت گیاه نعناع
پیشنهاد کشت گیاه نعناع:
میانگین بارندگی شهرستان قوچان
گیاه دارویی نعناع از کاشت تا برداشت
آماده سازی خاک
بازار فروش گیاه نعناع



  مشخصات این فایل عنوان: گیاه داروئی نعناع فرمت فایل: پاورپوینت تعداد اسلاید: 18 این مقاله درمورد گیاه داروئی نعناع می کند. خلاصه آنچه در مقاله گیاه داروئی نعناع می خوانید :گیاه دارویی نعناع از کاشت تا برداشتتاریخ و فواصل کاشت نعناع مانند هر گیاه دورگ دیگر بذر تولید نمی کند و تکثیر آن رویشی و توسط ریشه رست، گرفتن قلمه ساقه و یا جدا کردن پا جوش از گیاه مادری انجام می گیرد. کشت وتکثیر نعناع از ...

گیاه دارویی نعناع از کاشت تا برداشت


بازار فروش گیاه نعناع


گیاه دارویی نعناع