فایل سل

فایل سل1

فایل سل

فایل سل1

کاسنی

کاسنی
فروشگاه اینترنتی صبا
کاسنی دانلود پاورپوینت درباره کاسنیلینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:powerpoint (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد اسلاید:25
کاسنی در متون طب سنتی
•محمود بن محمد چغمینی (قرن 8 هجری قمری) در کتاب & قانونچه در طب& در مورد نحوه کاربرد و فواید کاسنی می نویسد: -در درد کبد اگر با سرخی رنگ و امتلا بدن همرا باشد. علاجش زدن رگ باسلیق، دادن شیره کاسنی با سکنجبین بزوری، مالیدن صندل سفید با گلاب و کافور به ناحیه کبد و نوشاندن جو آب و سکنجبین و خوراندن نان با آبغوره است.
-در بیماری های یرقان و استسقا هم کاسنی توصیه شده است.-چنانکه از خداینامک بر می آید یکی از پزشکان ایرانی به نام خرداد برزین در زمان خسرو پرویز(بیش از هزار سال پیش) به چین رفت اتفاقا دختر ملکه چین به بیماری سختی مبتلا شده بود که پزشکان چین از شناسایی آن درمانده بودند. این پزشک ایرانی تشخیص داد که تپش قلب در اثر بیماری کبد است و با تجویز کاسنی تا هفت روز در درمان موفق گشت.- مترجم این کتاب دکتر محمد تقی میر در توضیح کاسنی گفته اند کلیه قسمت های گیاه، مخصوصا ریشه و برگ آن مصرف طبی دارد. برگ آن مقوی، مقوی معده، مدر، ملین و تصفیه کننده خون در ادرار ، خیز اعضا و تب ها تجویز می شده است. شیر ریشه کاسنی مخلوط با شاهتره استعمال می شده است.

دانلود پاورپوینت درباره کاسنیلینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*  فرمت فایل:powerpoint (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد اسلاید: 25 کاسنی در متون طب سنتی •محمود بن محمد چغمینی (قرن 8 هجری قمری) در کتاب « قانونچه در طب » در مورد نحوه کاربرد و فواید   کاسنی می نویسد:   - در درد کبد اگر با سرخی رنگ و امتلا بدن همرا باشد. علاجش زدن رگ باسل ی ق،‌ دادن شیره ...

طب سنتی