فایل سل

فایل سل1

فایل سل

فایل سل1

پاورپوینت درباره مروری مختصر بر Anatomy va physiology کلیه و مجاری ادراری

پاورپوینت درباره مروری مختصر بر Anatomy va physiology کلیه و مجاری ادراری
پاورپوینت درباره مروری مختصر بر Anatomy va physiology کلیه و مجاری ادراری
پاورپوینت درباره مروری مختصر بر Anatomy va physiology کلیه و مجاری ادراری فرمت فایل : power point (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد اسلاید : 46 اسلاید
بخشی از اسلایدها :
سنگهای ادراری قدمتی ۷۰۰۰ ساله دارند که از دوران حیات اولیه تا زندگی مدرن امروزی بشر از بیماریهای ناشی از سنگ رنج می برده است گرچه علت آنرا در بعضی موارد می دانسته اند ،ولی امکاناتی که بتوان با سنگ یا عفونت ناشی از آن مبارزه کرد را در دست نداشته اند .
هنوز دلیل قطعی شکل گیری سنگ کلیه از نظر پزشکی با قطعیت اثبات نشده است .
- 1در حالت طبیعی کلیه ها مواد ضد رسوب ترشح می کنند که مانع از تجمع کریستالها و پیدایش سنگ در داخل بدن میشوند. اما گاه این مواد کارایی خود را از دست می دهند و باعث تجمع رسوب مواد دفعی از بدن میشوند که سرانجام منجر به سنگ کلیه میشوند .

- رژیم غذایی نامتناسب (مصرف بیش از حد کلسیم )
- سابقه خانوادگی سنگ کلیه
- پرکاری پاراتیرویید
- در بستر افتادن طولانی مدت به هر دلیل

عفونت های ادراری و شغل های بی حرکت مثل کارمندان و رانندگانی که مدت زیادی ثابت روی صندلی می نشینند و همچنین مناطق جغرافیایی جز عوامل سنگ ساز کلیه محسوب میشوند .

فرمت فایل : power point  (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد اسلاید  : 46 اسلاید               بخشی از اسلایدها : سنگهای ادراری قدمتی ۷۰۰۰ ساله دارند که از دوران حیات اولیه تا زندگی مدرن امروزی بشر از بیماریهای ناشی از سنگ رنج می برده است گرچه علت آنرا در بعضی موارد می دانسته اند ،ولی امکاناتی که بتوان با سنگ یا عفونت ناشی از آن مبارزه کرد را در دست نداشته ...

کلیه


مجاری


بیماری کلیه و مجاری


درمان بیماری کلیه