فایل سل

فایل سل1

فایل سل

فایل سل1

دانلود تحقیق درمورد اکوسیستم

دانلود تحقیق درمورد اکوسیستم
اکوسیستم یک واحد مطالعاتی و عملکردی در اکولوژی است اکوسیستم هم از ابعاد کوچک تا بسیار بزرگ می تواند باشد
دانلود تحقیق درمورد اکوسیستم لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 4


اکوسیستم
کلمه ی Ecosystem مخفف کلمه ی Ecological system توسط دانشمند انگلیسی به نام "تانسلی" پیشنهاد شد. اکوسیستم یک واحد مطالعاتی و عملکردی در اکولوژی است اکوسیستم هم از ابعاد کوچک تا بسیار بزرگ می تواند باشد که ارتباط بین بخش زنده و غیر زنده توسط اکوسیستم برقرار می شود.
اجزای اکوسیستم به دو بخش غیر زنده و زنده تقسیم می شود:
  1. بخش غیر زنده (آب – خاک – هوا- نور و دما و ... .)
  2. تولید کننده ها
  3. مصرف کننده های بزرگ
مصرف کننده های کوچک
زنجیره غذایی مصرف کننده و تولید کننده دارد.گیاهان در جنگل تولید کننده هستند فتوسنتز می کنند وبا کمک انرژی خورشیدی ماده ی آلی می سازندو به موجودات دیگر (حلقه های بعدی زنجیره ی غذایی) می دهند و بعد از مصرف می میرند و لاشه های آن ها توسط میکرو ارگانیسم ها(مصرف کننده های کوچک ) به مواد آلی تجزیه می شوند و دوباره مواد معدنی توسط ریشه ی گیاهان جذب شده و چرخه ادامه می یابد .یک زنجیره ی غذایی را در نظر می گیریم گیاه در آن یک تولید کننده است ، ریشه ی گیاه آب و مواد معدنی را از خاک جذب می کند اولین مصرف کننده که یک گیاه خوار است (البته قرار نیست حتما گیاه خوار باشد می تواند همه چیز خوار نیز باشد.) گیاه را خورده و خود توسط گوشتخوار که دومین مصرف کننده است به مصرف می رسد (این حلقه دومین حلقه از مصرف کننده و سومین حلقه از زنجیره ی غذایی است.)خود این حلقه نیز توسط گوشتخوار یا همه چیز خوار به مصرف می رسد و سپس با مرگ بقایای مرده ی آلی هم از جانور و هم از گیاه تشکیل می شود و بعد باکتریها و ساپروفیت ها(تجزیه کنندگان )مواد آلی را به یون های معدنی تجزیه می کنند و این مواد دوباره توسط گیاه جذب می گرددو چرخه ادامه می یابد .
هر اکوسیستم در هر صورت سه بخش تولید کننده ـ مصرف کننده و تجزیه کننده (اجزای زنده اکوسیستم)را خواهد داشت اما ممکن است مراحل آن کم یا زیاد باشد. منبع تمام انرژی های کره ی زمین نور خورشید می باشد.
دو نوع مکانیسم تولید داریم:
1)فتوسنتز 2) شیمیو سنتز
فتوسنتز
از جمله مکانیسم های تولید فتو سنتز است . فتوسنتزکنندگان: گیاهان- باکتری های فتوسنتزی – آغازیان فتوسنتزی .
باکتری های فتوسنتزی خود دو نوعند :1-سیانوباکتریها 2-باکتری های گوگردی و غیر گوگردی.
تمامی فتوسنتز کنندگان هیدروژن لازم برای خود را ازH2O می گیرنداما باکتریهای گوگردی ازH2S می گیرند.
واکنش عمومی فتوسنتز واکنش کلی است و مجموعه ای از واکنش ها ست. تبدیل مواد معدنی به مواد آلی را سنتز یا اتوتروفیگویند. میلر تمام مراحل این آزمایش را در یک دستگاه انجام داد در یک محفظه نیتروژن، هیدروژن ، متان و آمونیاک راقرار داد و در یک محفظه آب قرارداد و به آب حرارت داد ودید بخار آب موقع بالاآمدن در درون محفظه به این یون ها چسبید، سپس به این محصول جرقه زدو در سمت دیگر دیدماده ی آلی جمع شده و از این طریق توانست ماده ی معدنی را به ماده ی آلی تبدیل کند.در جریان تکاملی تولید موجودات زنده اول مولکول های معدنی ترکیب شدند و مولکولهای آلی را ایجاد کردند.
3) قارچ ها
(طبق تکامل) : 1) باکتریها 2) آغازیان 4)گیاهان 5) جانوران
قارچ ها و جانوران به طور کامل هتروتروف اند اماگیاهان به طور کامل اتوتروف نیستند بعضی از گیاهان کلروفیل ندارند و انگل هستند مثل گل جالیز وسس.
باکتریها و آغازیان انواع اتوتروف و هتروتروف دارند جلبکها متعلق به فرمانرو آغازیان هستند. حال سوال اینجا ست که چرا آغازیان را با اینکه فتوسنتز می کنند و دیواره ی سلولی و کلروپلاست وواکوئل دارند جزء گیاهان به حساب نمی آورند ؟چون جلبک ها بافت و اندام ندارند و در مرحله ی رشد و نمو جنین ندارند و همین طور اطراف سلولهای زایای آنها لایه های نازا وجود ندارد بعبارت دیگر لایه های حفاظتی ضخیم ندارند .
انتقال ماده از یک حلقه به حلقه ی بعدی همان انتقال انرژی است واصطلاحا شارش انرژی.اگر از چرخه ماده ای را خارج کنیم و دوباره به چرخه بر نگردانیم در واقع چرخه نشت کرده به صورت کامل بسته نیست.
برای یک اکوسیستم شرایط محیطی یا عوامل غیر زنده باید مناسب باشد مثلاPHخاک باید در حد مناسبی باشد.
به یاد داشته باشیم که خود حلقه بخش زنده ی اکوسیستم محسوب می شود .
یک اکوسیستم دریایی را در نظر می گیریم جلبکها و گیاهان آبزی در آن تولید کننده هستند ، ماهیان کوچک از آنها تغذیه کرده و ماهیان بزرگ یا پرنده هاماهیان کوچک را می خورند اگر ماهی بزرگ یا پرنده بمیرد و مواد حاصل از تجزیه ی آن به دریا بر نگردد در این حالت این مواد از اکوسیستم نشت کرده اند پس این اکوسیستم کاملا بسته نیست . بین موجودات زنده و غیر زنده ارتباط تماما بسته یا تقریبا بسته ای از چرخش عناصر و انتقال انرژی وجود دارد و در آن تثبیت ماده صورت می گیرد.
گیاهان انرژی نورانی را گرفته و به انرژی شیمیایی تبدیل می کند ، یعنی گیاه اتوتروف است و خود غذای خود را می سازد مثلا گیاه با استفاده از انرژی نورانی پروتئین ، قند ، لیپید ، اسید نوکلئیک و ... را ساخته و این مواد آلی وارد بدن اولین مصرف کننده و ... می شود.

این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب* فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه: 4   اکوسیستم کلمه ی Ecosystem مخفف کلمه ی Ecological system  توسط دانشمند انگلیسی به نام "تانسلی" پیشنهاد شد. اکوسیستم یک واحد مطالعاتی و عملکردی در اکولوژی است اکوسیستم هم از ابعاد کوچک تا بسیار بزرگ می تواند باشد که ارتباط بین بخش زنده و غیر زنده توسط اکوسیستم برقرار می شود. اجزای اکوسیستم به د ...

اکوسیستم


دانلود تحقیق درمورد اکوسیستم


مقاله درباره اکوسیستم


مکانیسم تولید


فتوسنتز


اجزای زنده اکوسیستم