فایل سل

فایل سل1

فایل سل

فایل سل1

دانلود پروژه رابطه گناه و مجازات

دانلود پروژه رابطه گناه و مجازات
دانلود پروژه پایان نامه رشته حقوق با عنوان گناه ومجازات
دانلود پروژه رابطه گناه و مجازات چکیده

در سیاست جنایی تقنینی جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اعمال و رفتارهای جرم انگاری شده توسط قوه قانون گذاری، محرّمات شرعی نیز قابل تعقیب و کیفر دانسته شده اند. چنین قولی به وحدت مفهوم & جرم& و مفهوم & حرام& و در نتیجه، خلط & تحریم& و & تجریم& واکنشهای مخالف بسیاری را در میان نویسندگان حقوقی متخصّص و متفنّن برانگیخت. از آنجا که این واکنشهای انتقادی بدون آشنایی یا بی توجه به مبانی فقهیِ منشأ این تداخل و درهم آمیختگی به عمل آمده و به زبان قانون گذار بیان نشده اند، هیچ اثری در جهت تفکیک جرم انگاری حقوقی و حرام انگاری شرعی بر جای نگذاشته اند.
در این مقال سعی شده است به زبان فقهی مبنا یا مبانی & لکلّ معصیـﺔٍ تعزیر& بررسی، نقد و نهایتاً رد شود. پس از مقدمه ای حاوی طرح مسئله، تحت عنوان & تفاوتهای اساسی گناه و جرم & (الف)، به وجوه افتراق عمده ای اشاره شده که گناه را از جرم متمایز می سازند و مانع از قول به وحدت تجریم و تحریم می باشند؛ آنگاه به & فقدان دلیل بر کیفر هر گناه& (ب) پرداخته شده و سرانجام از & موانع و محذورات عملی وحدت تحریم و تجریم& (ج) ذکری رفته و با & خلاصه و نتیجه& سخن به انجام رسیده است.

چکیده در سیاست‌ جنایی تقنینی جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اعمال و رفتارهای جرم‌انگاری‌شده توسط قوه قانون‌گذاری، محرّمات شرعی نیز قابل تعقیب و کیفر دانسته شده‌‌اند. چنین قولی به وحدت مفهوم «جرم» و مفهوم «حرام» و در نتیجه، خلط «تحریم» و «تجریم» واکنشهای مخالف بسیاری را در میان نویسندگان حقوقی متخصّص و متفنّن برانگیخت. از ...

پروژه حقوق


کار تحقیقی


پایان نامه حقوق