فایل سل

فایل سل1

فایل سل

فایل سل1

دانلود مقاله گیاه‌شناسی - خزه ها

دانلود مقاله گیاه‌شناسی - خزه ها
مقاله گیاه‌شناسی خزه ها یک فایل کامل و جامع است که برای شما عزیزان قرار داده شده است.
دانلود مقاله گیاه‌شناسی - خزه ها مشخصات این فایل
عنوان: گیاه شناسی - خزه ها
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 13
این مقاله در مورد گیاه شناسی - خزه ها می باشد.

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله گیاه شناسی - خزه هادرباره تاریخچه گیاهان (Historia Plantarum) و درباره اهداف گیاهان. این دو کتاب روی هم بیشترین تأثیر را در دوران باستان و قرون وسطی در علم گیاه شناسی داشته اند. Dioscorides نویسنده پزشکی رومی شواهد مهمی مبنی بر دانش یونانیان و رومیان درباره گیاهان دارویی ارائه می دهد. رابرت هوک (Robert Hooke) در سال 1665 با استفاده از یک میکروسکوپ ابتدایی، یاخته را در چوب پنبه و اندک زمانی بعد در بافت گیاه زنده کشف کرد.....(ادامه دارد)
یکی از انواع خزه ها خزه شاخ گوزنی است. این گیاه در واقع یک نوع گلسنگ است. یک گیاه قارچی که با یک جلبک میکروسکوپی همزیستی دارد این گیاه شبیه یکبوته کوچک است که سریعتر از دیگر انواع گل سنگ رشد می کند .این گیاه در زمینهای مرطوب روییده و یکی از متداولترین اشکال حیات در نواحی سنگلاخی است. هر چند که این گیاه چندان مغذی نیست غذای عمده ....(ادامه دارد)
آنتریدی
آنتریدی به شکل کیسه ای است با جدار نازک که از یک ردیف سلول ساخته شده است. در داخل آنتریدی یاخته هایی قرار گرفته اند که مستقیما به یاخته های مادر آنتروزوئید تبدیل می شوند. هسته این یاخته دوکی شکل است و دیواره یاخته از بین می رود و در انتهای آن دو تاژک بوجود می آید و یک آنتروزوئید یا گامت نر شکل می گیرد. آنتریدی غالبا از راس خود پاره می شود و آنتروزوئیدها را به خارج....(ادامه دارد)
ساختمان اسپروگون
اسپروگون یا بخش اصلی اسپروفیت گیاه شامل 3 قسمت است. پایه که در لابه لای بافتهای گیاه قراردارد و مواد غذایی برای اسپروگون را تهیه می کند ، تار که وسیله ارتباط کپسول و پایه است و کپسول که دارای ساختمان پیچیده ای است و در داخل آن اسپورها یا هاگ در نتیجه تقسیم میوز یاخته های مادر اسپور بوجود می آیند. با تشکیل اسپور مرحله اسپروفیتی گیاه خاتمه می یابد و مرحله گامتوفیتی آن آغاز می شود. هر گاه اسپور در محیط مناسب قرار بگیرد رویش ....(ادامه دارد)
علمی. خارجی. ژنوم
محققان ژاپنی، آمریکایی و اروپایی با مطالعه ژنوم گونه های یک خزه نشان دادند چگونه گیاهان بمنظور گسترش زیستگاه شان از دریا به خشکی در ‪۵۰۰ میلیون سال پیش، ژنهای خود را تغییر داده اند.
به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری کیوتو، بر اساس یافته های محققان شش کشور ساختار این خزه که ‪ Physcomitrella patensنام دارد، مشابه ساختار گیاهان در زمانی است که آنها در فرآیند تکامل از آب به خشکی آمدند....(ادامه دارد) .
فهرست مطالب مقاله گیاه شناسی - خزه هامقدمه
ساختمان دستگاه زایشی
آنتریدی
آرکگون
ساختمان اسپروگون
رده شاخ واشها
رده بندی خزه ها
رده خزه های اصلی
رده هپاتیکها
علمی. خارجی. ژنوم

  مشخصات این فایل عنوان: گیاه‌شناسی - خزه ها فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 13 این مقاله در مورد گیاه‌شناسی - خزه ها می باشد.   بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله گیاه‌شناسی - خزه هادرباره تاریخچه گیاهان (Historia Plantarum) و درباره اهداف گیاهان. این دو کتاب روی هم بیشترین تأثیر را در دوران باستان و قرون وسطی در علم گیاه‌شن ...

رده خزه‌های اصلی


توضیح در مورد خزه ها


رده بندی خزه‌ها