فایل سل

فایل سل1

فایل سل

فایل سل1

دانلود مقاله انرژی یونش

دانلود مقاله انرژی یونش
دانلود مقاله انرژی یونش
دانلود مقاله انرژی یونش انرژی لازم برای جدا کردن سست ترین الکترون از یک اتم منفرد گازی شکل و درحالت پایه یک عنصر را & انرژی اولین یونش& آن عنصر می نامند.
(A(g) A(g)+ + e(g
نماد ( g ) نشان دهنده حالت گازی عنصر و یون مربوطه است.
در تعیین انرژیهای یونش عناصر برای بیرون کشیدن الکترون از اتم ، انرژی مصرف می شود، زیرا این امر متضمن فائق آمدن بر جاذبه متقابل هسته و الکترون است. پس چون سیستم ، در این فرآیند ، انرژی جذب می کند، انرژیهای یونش علامت مثبت دارند. مثلاً می توان انرژی اولین یونش سدیم را به صورت زیر نمایش داد:
(Na(g) Na(g)+ + e(g
496Kj+ = اولین یونش سدیم
واحد انرژی یونش
انرژی یونش برای هر الکترون منفرد بر حسب الکترون ولت (اتم/ev) و برای یک مول الکترون (6.02x1023 الکترون) که از یک مول اتم (6.02x1023 اتم) عنصر جدا شود، Kj/mol بیان می گردد.
ترتیب انرژی یونش در عناصر یک دوره
انرژی یونش در یک دوره از چپ به راست به تدریج افزایش می یابد. به آن قسمتهایی از منحنی که به عناصر دوره دوم (از Li تا Ne) ، دوره سوم (ازNa تا Ar) ، و الی آخر تعلق دارد. توجه کنید که انرژی یونش به این سبب افزایش می یابد که اتمها به تدریج کوچکتر می شوند و بار مؤثر هسته به تدریج افزایش می یابد، در نتیجه جدا کردن الکترون به تدریج دشوارتر می شود.
شامل 5 صفحه فایل word قابل ویرایش

انرژی لازم برای جدا کردن سست ترین الکترون از یک اتم منفرد گازی شکل و درحالت پایه یک عنصر را «انرژی اولین یونش»  آن عنصر می‌نامند. (A(g)             A(g)+ + e(g نماد ( g ) نشان دهنده حالت گازی عنصر و یون مربوطه است.  در تعیین انرژیهای یونش عناصر برای بیرون کشیدن الکترون از اتم ، انرژی مصرف می‌شود، زیرا ا ...

دانلود مقاله انرژی یونش