فایل سل

فایل سل1

فایل سل

فایل سل1

دانلود تحقیق اصل عدم قطعیت هایزنبرگ

دانلود تحقیق اصل عدم قطعیت هایزنبرگ
اصل عدم قطعیت هایزنبرگ
دانلود تحقیق اصل عدم قطعیت هایزنبرگ در فیزیک کوانتومی، اصل عدم قطعیت هایزنبرگ، اظهار می دارد که جفت های مشخصی از خواص فیزیکی، مانند مکان و تکانه، نمی تواند با دقتی دلخواه معلوم گردد. به عبارت دیگر، افزایش دقت در کمیت یکی از آن خواص مترادف با کاهش دقت در کمیت خاصیت دیگر است. این عبارت به دو روش گوناگون تفسیر شده است. بنا بر دیدگاه هایزنبرگ، غیرممکن است که همزمان سرعت و مکان الکترون یا هر ذرهٔ دیگری با دقت یا قطعیت دلخواه معین شود. بنا بر دیدگاه گروه دوم، که افرادی چون بالنتین در آن قرار دارند، این عبارت راجع به محدودیت دانشمندان در اندازه گیری کمیت های خاصی از سیستم نیست، بلکه امری است راجع به طبیعت و ذات خود سیستم چنان که معادلات مکانیک کوانتومی شرح می دهد.
فهرست مطالب تحقیق اصل عدم قطعیت هایزنبرگ:
مقدمه 3
اصل عدم قطعیت 4
تاریخچه 4
نظریه ریلی - جینز 7
فرضیه پلانک 7
پیدایش عدم قطعیت 8
به میان آمدن اصل عدم قطعیت 10
اصل عدم قطعیت هایزنبرگ 10
نظریه عدم قطعیت هایزنبرگ را می توان در دو حالت زیر بیان کرد 16
رابطه عدم قطعیت با اصل مکملی 18
رابطه عدم قطعیت اندازه حرکت و مکان 19
رابطه عدم قطعیت انرژی و زمان 19
اصل عدم قطعیت ، ناقض فرضیه لاپلاس 20
طبیعت و عدم قطعیت: 20
تحقیق اصل عدم قطعیت هایزنبرگ به صورت فایل ورد docx در 24 صفحه می باشد که برای به هم نریختن متن لطفا دو فونت Bnazanin , Btitre که همراه فایل دانلود شده است را در صورت نداشتن این دو فونت به مجموعه فونتهای خود اضافه وهمچنین از افیس 2010 به بالا برای نمایش بهتر فایل استفاده نمایید.

در فیزیک کوانتومی، اصل عدم قطعیت هایزنبرگ، اظهار می‌دارد که جفت‌های مشخصی از خواص فیزیکی، مانند مکان و تکانه، نمی‌تواند با دقتی دلخواه معلوم گردد. به عبارت دیگر، افزایش دقت در کمیت یکی از آن خواص مترادف با کاهش دقت در کمیت خاصیت دیگر است. این عبارت به دو روش گوناگون تفسیر شده‌است. بنا بر دیدگاه هایزنبرگ، غیرممکن است که همزمان سرعت و مکان الکترون یا هر ذرهٔ دیگری با دقت یا قطعیت ...

دانلود تحقیق


دانلود مقاله


دانلود رایگان


دانلود پروژه


اصل عدم قطعیت هایزنبرگ


اصل عدم قطعیت