فایل سل

فایل سل1

فایل سل

فایل سل1

دانلود درس پژوهی علوم ابتدایی زمین پویا

دانلود درس پژوهی علوم ابتدایی زمین پویا
دانلود درس پژوهی کامل و آماده به صورت ورد و قابل ویرایش علوم تجربی دبستان زمین پویا
دانلود درس پژوهی علوم ابتدایی زمین پویا دانلود درس پژوهی کامل و آماده به صورت ورد و قابل ویرایش علوم تجربی دبستان زمین پویا
در این درس پژوهی کلیه مستندات و مراحل اجرا به طور کامل رعایت گردیده است و در ده گام و پنج فصل گرد آوری شده است.
گام اول:
در جلسه ی گروه های آموزشی دبستان آموزگاران مشکل دانش آموزان این دبستان دریادگیری درس علوم تجربی را مطرح نمود . یکی از اعضای تیم درس پژوهی مشکل بودن یادگیری درس آتشفشان چون برای دانش آموزان عینی نیست وامکان مشاهده ی مستقیم این پدیده وجود ندارد را مطرح نمود
بنابر این مقرر گردید الگوی مناسب طرح درسی برای آموزش در س آتشفشان ارائه گردد وهمکاران زمینه ی مناسبی برای شرکت در جشنواره ی درس پژوهی پیدا کنند.
گام دوم :
موضوع درس برای تدوین اولین سناریو مشخص گردید. موضوع آموزش درس آتشفشان در کتاب علوم بود
گام سوم :
تقسیم کار بین اعضاء گروه برای تدوین سناریو اولیّه بود. به هریک از اعضاء مسولیتی برای جمع آوری اطلاعات براساس مبانی علمی وپژوهشی به روز وقابل بررسی داده شد.
گام چهارم:
در این مرحله پس از جمع بندی اطلاعات جمع آوری شده بر اساس مبانی علمی ونظری سناریو اولیه تدوین شد وقرار شد الگوی طرح توسط یکی از اعضاء در کلاس درس اجرا شود وسایر اعضاء گروه کار قضاوت وبررسی فعالیت های جریان تدریس را به عهده بگیرند .
گام پنجم:
پس از اجرای اولیّه طرح، ، همکاران شروع به یاداشت برداری وقضاوت درباره ی کارایی طرح کردند.
گام ششم :
بعد از اینکه نقاط قوت وضعف طرح اولیّه مشخص گردید. همکاران اعضاء اقدام به بازبینی طرح اولیّه کردند و نظر به استفاده از فیلم آموزشی که در رابطه با این الگو تهیّه کرده بودند ،داد.ند
گام هفتم :
در این مرحله اعضاء تیم گام مهمی با ویژگی مبتنی بر خلاقیّت وجدید وچالش برانگیز بودن سناریو برداشتند ،در این مرحله پس از تدوین سناریو باز بینی شده مقرر گردید همکار دیگری با دانش اموزان دیگر ، سناریو باز بینی شده را به مرحله ی اجرا بگذارد تا دوباره اعضاءتیم پژوهشی بعنوان داور هم فیلم بر داری از روند فعالیت یاد دهی -یادگیری انجام دهند.
گام هشتم :
در این مرحله طرح اجرا شد وسایر آعضاء دوباره به قضاوت از کار همکار وکارایی طرح ،نسبت به طرح قبلی را انجام دادند.
گام نهم :
دراین مرحله سناریو نهایی بر اساس تدریس طرح بازبینی شده با نقطه نظر ابتکار وخلاقیت مد نظر قرار گرفت.
گام دهم :
در این مرحله مراحل چندگانه ی اجرایی طرح تشریح شد ونیز اعضاءاقدام به جمع آوری نتایج حاصله طرح
نمودند .
با توجه تجربه های همکاران وبازبینی هایی که صورت گرفت اجرای طرح نهایی چالش برانگیز بود وبه آموخته های دانش اموزان عمق می بخشید وکلاس بسیار با نشاط تر بود .
فصل اول
تعریف و تبیین مساله و توصیف چالش های موجود :
فصل دوم
ویژگی های طرح درس ( سناریو )
فصل سوم
برگه ی درس پژوهی
فصل چهارم
ارزشیابی اجرای طرح درس
(نتایج حاصل از تدریس)
فصل پنجم
جمع بندی و نتیجه گیری :
چکیده
پژوهش حاضر به صورت کیفی از نوع درس پژوهی با عنوان زمین پویا ودر مدرسه ی ..... اجرا شده است . این درس پژوهی به صورت گروهی و با مشارکت همکاران فرهنگی با موضوع مذکور به اجرا در آمد .
ازآن جا که مساله ی آتش فشان از موضوعات بسیار مهم و جزو اهداف آموزشی دوره ی ابتدایی می باشد ، لذا چالش های پیش روی گروه در این حوزه این بود که ما چگونه می توانیم در تدریس به صورت موثر عمل کرده و اهمیت درس را به صورتی شایسته به دانش آموزان بفهمانیم .
پس از اجرای طرح درس اولیه ( سناریو ) و بازبینی آن ، نهایتا سناریو در کلاس تدریس و توسط اعضای گروه به مشاهده و نقد و تحلیل گذاشته شد و در تدریس مجدد نیز اصلاحاتی صورت گرفت که نتایج ذیل از این اجرا حاصل گردیده است :
v وجود دوربین و همکاران ناظر در کلاس موجب جلب توجه دانش آموزان و خروج کلاس از روند طبیعی می گردد که در تدریس مجدد سعی در رفع این اشکال گردید .
v برخی از دانش آموزان بسیار کم حرف بوده و لزوم رفع این مشکل به نظر می رسد .
v در تدریس مجدد مشکل گردش صحیح مجری در سطح کلاس ، برخورد خشک اولیه با دانش آموزان برطرف گردید .
v مجری با طرح سوالات مختلف و طرح جملات ناقص جهت تکمیل آن توسط دانش آموزان کم حرف سعی در فعال کردن دانش آموزان می بودند .
علاون بر موارد فوق مجموعا 5 جزه آموزشی و پاور پوینت زیز به صورت اشانتیون به شما فرهنگی گرامی ارائه میگردد که عناوین آنها عبارتند از :
درس پژوهی معماری نوین تدریس
درس پژوهی تدریس فرصت ساز
ده گام اساسی در فرایند درس پژوهی
درس پژوهی و راه های توسعه آن
آموزش درس پژوهی


دانلود درس پژوهی کامل و آماده به صورت ورد و قابل ویرایش علوم تجربی دبستان زمین پویا  در این درس پژوهی کلیه مستندات و مراحل اجرا به طور کامل رعایت گردیده است و در ده گام و پنج فصل گرد آوری شده است. گام اول: در جلسه ی گروه های آموزشی دبستان     آموزگاران مشکل دانش آموزان این دبستان دریادگیری درس علوم تجربی را مطرح نمود . یکی از اعضای تیم درس پژوهی مشکل بودن یادگیری درس آتشفشان ...

دانلود


درس پژوهی


دبستان


ابتدایی


آماده