فایل سل

فایل سل1

فایل سل

فایل سل1

دانلود پاورپوینت مننژیت در 13 اسلاید

دانلود پاورپوینت مننژیت در 13 اسلاید
پاورپوینت مننژیت
دانلود پاورپوینت مننژیت در 13 اسلاید مننژیت چیست؟
پرده یا غشایی که روی بافت مغز و طناب نخاعی را
می پوشاند و در حد فاصل بین استخوان جمجمه و
مغز، یا بین مهره ها و نخاع قرار می گیرد مننژ نام
دارد و به التهاب این لایه پوشاننده مننژیت می گویند.
مننژیت اغلب توسط ویروسها یا باکتریها ایجاد
می شود. اگر مننژیت بر اثر باکتری ایجاد شود
مننژیت عفونی و اگر بواسطه ویروس یا سایر
عوامل باشد مننژیت غیر عفونی نامیده می شود.
مننژیت به دو صورت باکتریایی و ویروسی وجود دارد که از نظر دشواری ، تفاوت بسیاری با هم دارند . مننژیت باکتریایی ، به طور معمول خطرناک تر از نوع ویروسی آن است و در موارد بسیار باعث بروز مشکلات ثانویه در مغز و سیستم عصبی می شود. خوشبختانه وقوع هیچ یک از گونه های این بیماری رایج نیست . اگر چه امکان گرفتار شدن به مننژیت درهر سنی وجود دارد ، اما بیشتر در کودکان زیر پنج سال دیده می شود.

کودکان زیر دو سال نسبت به بیماری بسیار حساس بوده و شدیدترین شکل بیماری را ظاهر می سازند . اگر تشخیص و درمان بیماری در نخستین مراحل آن صورت گیرد ، حدود نود درصد از کودکان بهبود می یابند و تعداد اندکی دچار ضایعات دائمی در سیستم عصبی ، مانند از دست دادن شنوایی می شوند. هنگام شیوع مننژیت باکتریایی بیشتر در فصل زمستان و مننژیت ویروسی در اواخر تابستان و اوایل پاییز است.

مننژیت چیست؟           پرده یا غشایی که روی بافت مغز و طناب نخاعی را می پوشاند و در حد فاصل بین استخوان جمجمه و  مغز، یا بین مهره ها و نخاع قرار می گیرد مننژ نام دارد و به التهاب این لایه پوشاننده مننژیت می گویند. مننژیت اغلب توسط ویروسها یا باکتریها ایجاد می شود. اگر مننژیت بر اثر باکتری ایجاد شود مننژیت عفونی و اگر بواسطه ویروس ...

پاورپوینت مننژیت