فایل سل

فایل سل1

فایل سل

فایل سل1

مقاله درباره تاریخچه دایناسورها

مقاله درباره تاریخچه دایناسورها
از زمانی که اولین فسیل‌های دایناسور در قرن نوزدهم شناخته شدند اسکلت آن‌ها زیبنده موزه‌ها در سراسر دنیا شده‌اند و دایناسورها یک بخش از فره
مقاله درباره تاریخچه دایناسورها لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:13

فهرست و توضیحات:

مقدمه

بیان مسأله

اهمیت موضوع


دایناسورها
دایناسورها، (به انگلیسی: dinosaur) گروهی از خزندگان مهره داری بودند که برای بیش از ۱۶۰ میلیون سال حاکم اکوسیستم های زمین بودند. قبل از دورهٔ تریاس (حدود ۲۳۰ میلیون سال پیش) تا آخر دوره کرتاسه (حدود ۶۵ میلیون سال پیش) بیش تر آن ها در رویداد انقراض دوران سوم کرتاسه منقرض شدند.
اکتشافاتی از آرکئوپتریکس در ۱۸۶۱ نشان دهنده یک رابطه بین دایناسورها و پرندگان است. صرف نظر از حضور اثرهای فسیل شده، آرکئوپتریکس خیلی مانند کامپسوناتوس (دایناسور درنده کوچک) است.
تحقیقاتی که حدود سال ۱۹۷۰ انجام شد نشان می دهد دایناسور ددپایان به احتمال زیاد اجداد پرندگان هستند؛ در واقع، بسیاری از دیرین شناسان پرندگان را مانند دایناسورهای بازمانده درنظر می گیرند و اعتقاد دارند دایناسورها و پرندگان باید با هم زیر یک ردهٔ زیست شناسی قرار داده شوند. امروزه ۱۰۰۰۰ گونه از پرندگان به این گروه تعلق دارند.
حدوداً نیمه نخست قرن ۲۰ دانشمندان دایناسورها را حیواناتی تنبل، خنگ و خون سرد در نظر می گرفتند. با این وجود تحقیقات گسترده ای در سال ۱۹۷۰ انجام شد این نظریه را پشتیبانی می کند که آنها حیواناتی با دگرگونی های بدنی زیاد بودند و اغلب خود را با واکنش های متقابل اجتماعی تطابق می دادند. مدرکی از پرندگانی مربوط به دسته ددپا شدیداً این تغییر نظریه را تحت تأثیر قرار می دهد.
از زمانی که اولین فسیل های دایناسور در قرن نوزدهم شناخته شدند اسکلت آن ها زیبنده موزه ها در سراسر دنیا شده اند و دایناسورها یک بخش از فرهنگ جهانی شده اند و میان بچه ها و بزرگسال ها باقی خواهند ماند. آنها در پرفروش ترین کتاب ها و فیلم ها (مثلاً پارک ژوراسیک)، چهره بوده اند و اکتشافات جدید از رسانه ها پوشش داده می شوند.

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*   فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)   تعداد صفحه:13 فهرست و توضیحات: مقدمه بیان مسأله اهمیت موضوع دایناسورها دایناسورها، (به انگلیسی : dinosaur) گروهی از خزندگان مهره‌داری بودند که برای بیش از ۱۶۰ میلیون سال حاکم اکوسیستم‌های زمین بودند. قبل از دوره ٔ تریاس (حدود ۲۳۰ میلیون سال پیش) تا آخر دوره کرتاسه (حدود ۶۵ میلیون سال پیش) ...

دایناسورها


دانلود دایناسورها


مقاله دایناسورها


دایناسورها کدامند