فایل سل

فایل سل1

فایل سل

فایل سل1

مقاله در مورد انواع مواد مخدر

مقاله در مورد انواع مواد مخدر
تریاک شیرابه سفت شده‌ای است که از گیاهی به ‌نام کوکنار یا خشخاش گرفته می‌شود. برای تهیه تریاک کپسول نارس خشخاش را تیغ می‌زنند و با روشهای خ
مقاله در مورد انواع مواد مخدر لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 5
فهرست مطالب:
انواع مواد
تریاک و مشتقات آن
هروئین
کوکائین
آمفتامین ها
حشیش

ال.اس.دی.LSD

انواع مواد
  • تریاک و مشتقات آن و نیز داروهای مخدر صناعی مانند پتی دین و بعضی چسبهای صنعتی.
  • مواد محرک مانند کوکائین که محرک قشر مغز می باشد و آمفتامین.
  • مواد توهم زا که فعالیت روانی را مختل و ایجاد توهم می کنند مانند: حشیش ، ال. اس. دی، مسکالین و پسیلوسیلین.
  • خواب آورها مانند باربیتوریکها و همچنین داروهای ضداضطراب و آرام بخش مانند مپروبامات و بنزودیازپین ها که با مصرف طولانی و مکرر ممکن است وابستگی جسمانی و روانی ایجاد کنند و به هنگام ترک دارو علایم ترک اعتیاد را آشکار سازند.
در زیر برخی از موارد مذکور را توصیف می کنیم.

تریاک و مشتقات آن
تریاک شیرابه سفت شده ای است که از گیاهی به نام کوکنار یا خشخاش گرفته می شود. برای تهیه تریاک کپسول نارس خشخاش را تیغ می زنند و با روشهای خاصی شیرابه ها را جمع آوری و آماده مصرف می کنند. رنگ تریاک معمولا قهوه ای و بوی آن نافذ و قوی است. هرچند تریاک در دست پزشک دارویی موثر برای درمان بیماریهاست و مشتقات آن در بسیاری داروها از جمله برخی شربتهای سرفه وجود دارد اما مصرف نادرست آن فاجعه می آفریند و تریاکی ها همگی دچار عوارض متعدد می شود. با مصرف تریاک ابتدا نوعی نشاط و خوشحالی زودگذر به شخص دست می دهد. پس از آن مرحله منفی آغاز می شود که فرد را برای بدست آوردن آن حالت خوش اولیه به مصرف مجدد تریاک وا می دارد.

حرکات ارادی معتاد پس از مرحله اول کند می گردد و شخص نسبت به امور بی تفاوت می شود. اراده تریاکی سست و متزلزل و گریز از دام اعتیاد برایش مشکل است. معتاد از لحاظ اجتماعی و اخلاقی به قهقرا می رود و با زیر پا گذاشتن ضوابط اخلاقی و قوانین و مقررات همه فعالیت خود را پیرامون بدست آوردن ماده مخدر متمرکز می سازد. در صورتی که ماده مخدر به معتاد نرسد دچار علایم خماری می شود و نشانه هایی مانند خمیازه ، آبریزش از بینی، عطسه ، عرق زیاد ، تپش قلب ، لرز ، بی قراری و اضطراب در او بوجود می آید. با ادامه محرومیت ، عوارض شدیدتر و استفراغ ، اسهال ، بی اشتهایی ، دردهای شدید پشت و شکم و عضلات دست و پا به عوارض دیگر افزوده می شود.

تریاک در انسان سبب مسمومیت حاد و مزمن می شود. در مسمومیت حاد که خیلی سریع بروز می کند ابتدا مرحله تحریکی فرا می رسد، بیمار دچار سردرد ، سرگیجه ، سنگینی سر می شود و سپس احساس تشنگی شدید می کند. آنگاه بیمار به خواب عمیق فرو رفته و به طرف مرگ سیر می کند. مردمک چشم تنگ می شود و دیگر به تحریک با نور پاسخ نمی دهد. تنفس نیز خیلی آهسته می شود و از 4 تا 5 نفس در دقیقه تجاوز نمی کند. مرگ ممکن است در طی چند دقیقه تا چند ساعت در اثر اغما و وقفه تنفس پیش آید. گاهی نیز مسموم با یک بهبودی زودگذر چند روز زنده مانده و سرانجام جان می سپارد. در گذشته بسیاری از مسمومیت ها و خودکشی ها با تریاک انجام می گرفت. مسمومیت و مرگ با تریاک فراوان مشاهده می شود. مسمومیت مزمن در نزد معتادان دیده می شود. آلکالوئیدهای مهم تریاک را که عبارتند از مرفین ، کدئین ، نارسئین، نارکوتین و پاپاورین می توان به شرح زیر خلاصه کرد: مرفین مهمترین آلکالوئید تریاک و دارای طعمی تلخ است.



لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب* فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه: 5 فهرست مطالب: انواع مواد تریاک و مشتقات آن هروئین کوکائین آمفتامین‌ها حشیش   ال.اس.دی.LSD   انواع مواد تریاک و مشتقات آن و نیز داروهای مخدر صناعی مانند پتی‌دین و بعضی چسبهای صنعتی. مواد محرک مانند کوکائین که محرک قشر مغز می‌باشد و آمفتامین. مواد توهم‌زا که فعال ...

دانلود تحقیق در مورد انواع مواد


مقاله انواع مواد


انواع مواد مخدر