فایل سل

فایل سل1

فایل سل

فایل سل1

دانلود مقاله ژنتیک و DNA

دانلود مقاله ژنتیک و DNA
ژنتیک و Dna یک فایل کامل و جامع بوده که برای دانلود شما عزیزان قرار داده شده است.
دانلود مقاله ژنتیک و DNA عنوان: ژنتیک و Dna
فرمت فایل: word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 11
.

خلاصه آنچه در مقاله ژنتیک و Dna می خوانید :مثل هر چیز دیگر در جهان علم هیچ چیز را نمی توان درباره DNA اثر انگشت 100% تضمین کرد .
اصطلاح انگشت نگاری DNA به یک مفهوم یا اصطلاح غلط است . آن به این مفهوم است که مثل انگشت نگاری الگوی VNTR برای هر شخص معینی کاملاً منحصر به فرد آن شخص است . در واقع تنها کاری که الگوی VNTR می تواند انجام دهد عبارت است از ارائة یک احتمال که شخص موردنظر در حقیقت همان شخصی است که الگوی VNTR اعم از یک بچه یا مجرم یا هر چیز دیگر به او تعلق دارد . با در نظر گرفتن این احتمال که در 20 میلیارد است که حاکی از این است که شخص را می توان به طور معقولی با انگشت نگاری DNA مطابقت داد . در این صورت آن احتمال ممکن است باشد که جای تردیدی بسیار خواهد داشت با توجه به هویت خاصی که صاحب این الگوی VNTR باشد .

1-ایجاد احتمال بالای تولید نسل :
احتمال اثر انگشت برای یک شخص خاص نیازمند حساسیت بالای در موارد جنایی است ، برای جایی که کمک کند تا ثابت شود آیا شخص مشکوک مجرم است یا بی گناه . استفاده از یک VNTR بی نظیر مطمئن یا ترکیبی از VNTR برای تولید الگوی VNTR احتمال اینکه دو نمونه DNA با هم مطابقت دارند یا مخالفت هم
هستند و یا ویژگی های یک بچه به والدین خود شبیه است یا نه را افزایش می دهد .

2-مسائلی با تعیین احتمال :
A.ژنتیک جمعیت :
چون VNTR نتایجی از ارث بری ژنتیک هستند در کل جمعیت انسانی توزیع نمی شوند . یک VNTR داده شده نمی تواند یک احتمال ثابت از رخدادها باشد و خیلی به بین زمینه (سابقه خانوادگی) وابسته است . تفاوت احتمالات کاملاً در خطوط نژادی به طور مشخص قابل رویت هستند . بعضی از الگوها که به طور پی در پی اتفاق می افتند در پس اسپانیایی ها ، خیلی به ندرت در میان قفقازی ها یا آمریکایی - آفریقایی ها اتفاق می افتد .
دانش ما درباره VNTR کافی نیست تا بدانیم آیا اغلب در میان گروه های نژادی پخش می شوند تا احتمال دقیق برای این گروه ها مشخص شود . ژنتیک ناهمگن (نامتجانس) ترکیبی است از دو یا چند نژاد گوناگون منفرد .
تجربیات بیشتر در این زمینه بوسیله ژنتیک جمعیت شناخته می شوند که جر و بحث باعث محدودیت و مانع از آن می شود چون نظریه هویت مردم از طریق ژنتیک خلاف قاعده خط نژادی است و با نگرانی و وحشت همراه است و برخی از جنبش های نژادی و برخی از بحث ها می توانند پایه های یک تبعیض نژادی را تقویت کنند .

B. دشواری های تکنولوژی :
خطاها در هیبریداسیون و فرآیندهای محتمل باید در احتمالات شکل داده شوند و اغلب عقیده خطا به آسانی قابل قبول نیست . بیشتر مردم موافق خواهند بود که یک بی گناه نباید به زندان فرستاده شود و به یک شخص مجرم اجازه داده نشود آزادانه راه برود و یک مادر واقعی انکار کند حق واقعی خود را برای نگهداری از فرزندان را چون یک تکنسین آزمایشگاه یک خطای در آزمایش انجام داده است . وقتی که نمونه در دسترس DNA بسیار کوچک باشد به بررسی و تامل بسیاری نیاز دارد چون جای زیادی برای اشتباه کردن وجود ندارد خصوصاً اگر آنالیز نمونه DNA نیازمند توسعه باشد (ایجاد نمونه های بیشتر و بزرگتر از یک نمونه DNA مشخص از مواد محدود در دسترس) چون اگر یک DNA اشتباه توسعه داده شود می تواند پیامدهای عمیق و زیان باری داشته باشد .
تا اخیراً استانداردها برای مشخص کردن DNA اثر انگشت جفت و حفاظت های آزمایشگاهی و دقت می توانند خطاها را به حداقل برسانند ولی نه خیلی زیاد و نه در سطح جهانی مرتب و منظم کنند که این باعث اعتراض های عمومی شده است .
بخشی از فهرست مطالب مقاله ژنتیک و Dnaاثر انگشت DNA چیست ؟
لکه سادرن
فواید استفاده از اثر انگشت DNA
2-ویژگی های پدرانه و ویژگی های مادرانه
هویت مجرم و پزشکی قانونی :
هویت شخص :
مشکلات اثر انگشت DNA
ایجاد احتمال بالای تولید نسل :
مسائلی با تعیین احتمال :
ژنتیک جمعیت :
B. دشواری های تکنولوژی :




  مشخصات این فایل عنوان: ژنتیک و Dna فرمت فایل: word( قابل ویرایش) تعداد صفحات: 11 این مقاله درمورد ژنتیک و Dna است. خلاصه آنچه در مقاله ژنتیک و Dna می خوانید :مشکلات اثر انگشت DNA مثل هر چیز دیگر در جهان علم هیچ چیز را نمی توان درباره DNA اثر انگشت 100% تضمین کرد . اصطلاح انگشت نگاری DNA به یک مفهوم یا اصطلاح غلط است . آن به این مفهوم است که مثل انگشت نگاری الگوی VNTR برای هر شخص معینی ...

فواید استفاده از اثر انگشت DNA


ژنتیک جمعیت


فواید استفاده از اثر انگشت DNA