فایل سل

فایل سل1

فایل سل

فایل سل1

مقاله در مورد آب درمانی

مقاله در مورد آب درمانی
مقاله در مورد آب درمانی
مقاله در مورد آب درمانی لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه13



تاثیر شنا و آب درمانی در پوکی استخوان زنان
هر چند بقراط این سخن را ، ۲۵ قرن پیش از میلاد بر زبان آورد؛ اما به تازگی این اتفاق نظر شکل گرفته است که ورزش بخشی تفکیک ناپذیر از موضوع سلامت و تندرستی است. موافقان این نظر بر شرکت درفعالیت های ورزشی به عنوان راه دستیابی به زندگی سالم و با نشاط تاکید می کنند؛ اما باید به خاطر داشت که آمادگی به معنی صحت مزاج نیست و این که انجام فعالیت های جسمانی زمانی به سلامتی می انجامد که به طور منظم انجام شود و با رژیم غذایی مناسب همراه باشد.
در زمانی که ما زندگی می کنیم، تغییر و تحول در تمام امور به سرعت رخ می دهد و همگام با این تحولات، علوم مختلف یافته ها و شیوه های جدیدی معرفی می کنند تا شرایط برای بهتر و راحت زیستن آماده شود. پیشرفت سریع تکنولوژی و خارج شدن امور مکانیکی و حرکتی از دست بشر و تسلیم انسان در مقابل وسایل و دستگاه های صنعتی سبب شده است تا قدرت و توانایی انسان به به تدریج تحلیل رفته و او را در مقابل حوادث و اتفاقات آسیب پذیر نماید، در این میان زنان به دلیل شرایط خاص و اسکلت بندی متفاوت بیشتر از مردان در معرض این آسیب ها قرار می گیرند؛ آسیب هایی که به ظاهر جدی نبوده ولی در صورت ادامه دار بودن به مرگ فرد منتهی خواهد شد.
شکل خاص اسکلتی، زایمان های متوالی و یائسگی از جمله موارد تهدید کننده سلامت زنان است که بی تاثیر برروی فرزند وی نیز نیست و جامعه ی امروز ما سرشار از این جمله زنان بی توجه به سلامت خود است.
ورزش شنا از جمله ورزش هایی است که در سطح جهان نه به عنوان یک سرگرمی و نه به عنوان وسیله ای برای تنظیم نمودن فعالیت های فیزیولوژیکی بدن، بلکه به عنوان درمان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. آب به دلیل خاصیت آرامش بخشی، برای بسیاری از بیماران روانی مورد استفاده قرار می گیرد. در بحث زایمان در آب نیز به دلیل آرامش فوق العاده ای که در حین زایمان به مادر داده باعث و کاهش زیاد درد زایمان ] می شود[ مورد توجه است. با شروع سن یائسگی و اختلافات هورمونی متعاقب آن، عدم تغذیه مناسب در دوران بارداری و شیردهی، زنان اکثراً به مشکل پوکی استخوان مبتلا شده و به دلیل شکننده شدن استخوان ها، امکان انجام فعالیت های ضروری روزانه از فرد مبتلا گرفته شده تا برسد به ورزش کردن. در ورزش شنا و همچنین آب درمانی به دلیل این که وزن مخصوص در آب بسیار کم می شود، فشار وارده بر استخوان ها و مفاصل تا حد بسیار زیاد کاهش می یابد و با فعالیت های انجام گرفته علاوه بر قوی تر شدن عضلات بر تراکم استخوان ها نیز افزوده می شود. تحقیقات اخیر تاثیرات شگرف و فوق العاده، آب درمانی در زنان مبتلا به پوکی استخوان، پس از تست تراکم استخوان نشان می دهد، تاثیر ی که هیچ دارو هیچ گونه عمل جراحی قادر به ایجاد آن نبوده است. این ورزش در دوران بارداری نیز بسیار با اهمیت است و بر سلامت مادر و به خصوص در رشد و اکسیژن رسانی به جنین موثر است و پرداختن به آن بارداری و زایمان را تسهیل می کند. ۶ تا ۸ هفته پس از زایمان نباید فعالیت های ورزشی را از سرگرفت، زیرا در این مدت تخلیه متوقف شده

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب * فرمت فایل :Word ( قابل ویرایش و آماده پرینت )   تعداد صفحه13       تاثیر شنا و آب درمانی در پوکی استخوان زنان هر چند بقراط این سخن را ، ۲۵ قرن پیش از میلاد بر زبان آورد؛ اما به تازگی این اتفاق نظر شکل گرفته است که ورزش بخشی تفکیک ناپذیر از موضوع سلامت و تندرستی است. موافقان این نظر بر شرکت درفعالیت های ورزشی به عنوان راه دستیابی به ز ...

مقاله در مورد آب درمانی


دانلودمقاله در مورد آب درمانی


آب درمانی