فایل سل

فایل سل1

فایل سل

فایل سل1

دانلود پاورپوینت قیامت و حسابرسی بندگان

دانلود پاورپوینت قیامت و حسابرسی بندگان
دانلود پاورپوینت قیامت و حسابرسی بندگان
دانلود پاورپوینت قیامت و حسابرسی بندگان فهرست مطالب:
مقدمه 4
ویژگى هاى روز قیامت 5
حساب اعمال در روز قیامت 7
نامه اعمال 8
شهود و گواهان روز قیامت 9
"شاهد و گواه سوّم" فرشتگان گمارده شده بر انسان ها 10
بهشت 11
و در مناجات عارفان، مروى از حضرت سجاد (علیه السلام) آمده 12
آتش جهنّم و عذاب هاى آن 13
نعمات جسمی بهشتیان 14
دوزخ 15
عذاب های روحی دوزخیان 15
عذاب ها ی جسمانی دوزخیان 15
نتیجه گیری 16
منابع 17
حقیقت مرگ بریده شدن علاقه روح از بدن برای علاقه روح به بدن تشبیهات زیادی شده است بعضی گفته اند مثل کشتی بان و کشتی که مرگ کشتی را از تحت اختیار کشتیبان بیرون می برد . و بعضی *1 را به جابه جا کردن چراغ تشبیه کردندمثلاً فرض کنید در کلبه ای که چندین سوراخ داشته باشد چراغ گازی قرار دهید از این مجرا ها روشنی می دهد چراغ راکه بیرون بردید تاریک می شود مرگ بعنی بیرون بردن این چراغ از بدن *2 باید دانست که علاقه روح به بدن نه از جهت حلول است یعنی روح داخل بدن باشد نه اینطور نیست چون روح مجراست و جسم نیست داخل و خارج ندارد فقط علاقه دارد توجه *3 به بدن را دارد مرگ یعنی قطع علاقه از بدن .
ویژگى هاى روز قیامت:
در آیات زیادى از قرآن کریم قیامت یاد شده و به نام روز قیامت در "414" موضع از آیات قرآنى ذکر شده است. و اما ویژگى هاى روز قیامت که در قرآن آمده، زیاد است. ما اینجا تعداد (93) عدد از آنها را با شماره ذکر مى کنیم، و در پاورقى آدرس آیه اى را که دلالت بر هر کدام از آنها دارد در کنار شماره آن مى آوریم.
1ـ روز جدا کردن حق از باطل 2ـ روز حسرت 3ـ روز نزدیک 4ـ روز فریاد 5ـ روز ابدى 6ـ حادثه برتر و بزرگتر 7ـ روزى که هیچ کس بجاى کس دیگر مجازات نشود 8ـ روزى که گروهى روسفید و گروهى روسیاه شوند 9ـ روزى که راستگویان را راستگویى سود مى دهد 10ـ روزى که افراد با تقوى گروه گروه بسوى پروردگار مهربان محشور مى شوند 11ـ در آن روز برخى از رخسارها خوش و خرّم و از کوشش خود (در اطاعت خدا) خشنودند 12ـ (درآن روز) هر کس نوشتار (نامه عمل) او بدست راستش داده مى شود، به آسانى محاسبه شده و شادمان بسوى اهل خود برمى گردد. 13ـ روزى که مردان مؤمن و زنان مؤمنه را مى بینى که نور آنها از پیش رو و جانب راست آنها مى درخشد (به آنها گفته مى شود) مژده باد بر شما، در باغ هاى بهشتى که نهرها در زیر آنها روان است، جاویدان خواهید بود. کامیابى بزرگ همانست. 14ـ روزى که خدا پیامبر و مؤمنان را خوار نسازد، نور آنان از پیش روى و جانب راست مى درخشد، مى گویند: پروردگارا نور ما را به کمال برسان. ما را بیامرز تو بر همه چیز توانایى 15ـ خدا نیکان را از شر آن روز نگهداشته و به آنها خوشى و شادمانى عطا خواهد فرمود. . 16ـ در آن روز کسانى که ایمان آورده اند، از وضع کفار به خنده مى افتند. بر تخت ها نشسته تماشا مى کنند. 17ـ در آنروز رخسار گروهى فروزان و خندان وشادمان است 18ـ در آن روز رخسار گروهى زیبا و بسوى پروردگار خود نگران است 19ـ روزى که مال و فرزندان سود نمى دهد 20ـ درآن روز عذرخواهى کسانى که ظلم کرده اند، سود نمى دهد، ونه از آنها خواسته مى شود که توبه کنند. 21ـ روزى که هیچ پدرى بجاى فرزندش و نه فرزندى بجاى پدرش به کوچکترین کیفرى تن نمى دهد. 22ـ آنگاه که جانها از ترس به گلو مى رسد و خشم خود را بناچار فرو مى برند، براى ظالمان خویشاوند و شفاعت گرى که سخنش پذیرفته شود، وجود ندارد. *
23ـ روزى که از عذاب آن بگریزند و از قهر خدا هیچ پناهى نیابند 24ـ روزى که گواهان به شهادت برخیزند 25ـ در آن روز دوستان، دشمن همدیگرند. جز پرهیزکاران 26ـ روزى که به شدیدترین وجه آنها را خواهیم گرفت 27ـ روزى که هیچ یار و یاورى کسى را از عذاب نرهاند 28ـ روزى که جهنم را گوییم آیا مملو شدى؟ پاسخ دهد آیا بیش از این هم هست؟ 29ـ حادثه قیامت هنگامى که به وقوع پیوست گروهى را بلند ساخته و گروهى را پست خواهد کرد 30ـ روزى که براى سجده کردن به خدا خوانده شوند ولى نتوانند. 31ـ گناه کار آرزو مى کند کاش مى توانست براى دفع عذاب آن روز، فرزندان و همسر و برادر و خویشان حمایتگر خود و هر کسى را که در روى زمین است، فدا کند. 32ـ روزى که اطفال را پیر مى کند 33ـ درآن روز انسان مى گوید به کجا باید فرار کرد 34ـ آن روز آنچه را که آدمى مقدم داشته و آنچه را که بتأخیر انداخته، بر وى بازگو مى شود. 35ـ روزى که شر آن فراگیر است. 36ـ روزى که عبوس و سخت رنج دهنده است 37ـ روز سختى را به دنبال مى نهند 38ـ در آن روز واى بر تکذیب کنندگان.39ـ روزى که آنچه انسان پنهان داشته، آشکار مى گردد 40ـ آنگاه که جهنم آورده شد آن روز انسان متذکر کار خود مى گردد ولى چه وقت تذکر براى اوست 41ـ در آن روز چنان عذاب مى شود که کسى آنچنان عذاب نشده است و چنان گرفتار مى شود که کسى آنچنان گرفتار نشده است. 42ـ روزى که مردم مانند ملخ (هرسو) پراکنده شوند و کوهها متلاشى گردد.43ـ روزى که در صور دمیده شود 44ـ روزى که برخى از آیات الهى بیاید آنکس را که پیش از آن روز ایمان نیاورده، ایمان در آن روز سود ندهد. 45ـ روزى که کوه ها را به رفتار آوریم و زمین صاف (بدون پستى و بلندى) گردد. 46ـ روزى که آسمان را همانند پوشه نوشته ها درهم پیچیم 47ـ روزى که آسمان دودى پدید آورد که مردم را احاطه کند، آن عذابى است دردناک 48ـ در صور که دمیده شود، همان روزى است که خبر داده شده است. 49ـ روزى که صیحه به حق را بشنوند همان روز، روز بیرون آمدن از گور است. 50ـ روزى که آسمان سخت بجنبد و کوهها به رفتار آید 51ـ آنگاه که آسمان بشکافد، و برنگ گل سرخ درآید و همانند روغن ذوب شده روان گردد.52ـ روزى که روح و فرشتگان به صف ایستند.53ـ روزى که مرد به آنچه خود پیش فرستاده همى نگرد و کافر مى گوید ایکاش خاک بودم. 54ـ روزى که انسان آنچه را که کرده است بیاد آورد و دوزخ براى بینندگان آشکار شود.55ـ روزى که مرد از برادر و پدر و مادر و همسر و فرزندان فرار مى کند. 56ـ هنگامى که کوه ها به رفتار مى آید. 57ـ هنگامى که حیوانات وحشى محشور شوند. 58ـ هنگامى که دریاها مشتعل گردد. 59ـ هنگامى که نفوس خلق به هم جنس خود از نیک و بد بپیوندند. 60ـ هنگامى که ستارگان فرو ریزد. 61ـ هنگامى که دریاها روان گردد. 62ـ هنگامى که (مرده ها) از گورها برانگیخته شوند. 63ـ هنگامى که آسمان پرده بردارى شود.64ـ هنگامى که دوزخ برافروخته شود. 65ـ هنگامى که بهشت نزدیک شود. 66ـ هنگامى که آسمان شکافته شود و به فرمان پروردگار خود اطاعت کند، باید هم بکند. 67ـ هنگامى که زمین گسترده شود و هر چه را که در میان آنست بیرون اندازد.
شامل 17 اسلاید powerpoint

فهرست مطالب: مقدمه       4 ویژگى هاى روز قیامت   5 حساب اعمال در روز قیامت    7 نامه اعمال   8 شهود و گواهان روز قیامت      9 "شاهد و گواه سوّم" فرشتگان گمارده شده بر انسان ها    10 بهشت    11 و در مناجات عارفان، مروى از حضرت سجاد (علیه السلام) آمده   12 آتش جهنّم و عذاب هاى آن 13 نعمات جسمی بهشتیان ...

دانلود پاورپوینت قیامت و حسابرسی بندگان