فایل سل

فایل سل1

فایل سل

فایل سل1

پایان نامه ی بررسی عوامل موثر بر اختلالات یادگیری دانش آموزان. doc

پایان نامه ی بررسی عوامل موثر بر اختلالات یادگیری دانش آموزان. doc
پایان نامه ی بررسی عوامل موثر بر اختلالات یادگیری دانش آموزان. doc
پایان نامه ی بررسی عوامل موثر بر اختلالات یادگیری دانش آموزان. doc






نوع فایل: word
قابل ویرایش 35 صفحه

جهت دریافت درجه ی کارشناسی در رشته ی روان شناسی

مقدمه:
اختلالات یادگیری از جمله مسائلی هستند که استعداد و توانایی کودکان را تحت تأثیر قرار داده و سبب بروز مشکلات رفتاری و روان شناختی ، نظیر اضطراب ، افسردگی ، فرار از مدرسه ، اختلال در خوردن و خوابیدن وغیره در آن ها می شوند. مطالعات انجام شده در کشورهای مختلف نشان می دهد که حدود ده درصد از کودکان نوعی مشکل ویژه یادگیری دارند.با این حال ، این موضوع نباید مایه ی ناامیدی والدین و مربیان گردد؛ چرا که تجارب چندین ساله ی متخصصانی که با چنین کودکانی سروکار داشته اند، نشان می دهد که چنین کودکانی به شرط تشخیص زود هنگام توسط والدین و مربیان و ارجاع آن ها به متخصصان قابل درمان هستند.، دانش آموزان LD و دارای اختلالات یادگیری ، از بهره هوشی تقریبا متوسط یا بالاتر از متوسط برخوردارند؛ از نظر حواس مختلف بینایی ، شنوایی و... سالم اند؛از امکانات محیطی و آموزشی نسبتا مناسبی برخوردارند؛ دارای نابهنجاری های شدید رفتاری نیستند و پیشرفت آموزشی این کودکان به طور قابل ملاحظه ای از بهره هوشی ، سن و امکانات آموزشی که از آن برخوردارند، کمتر است (باباپور خیرالدین و صبحی قراملکی ، 1379).
باباپور و قراملکی (1379) برخی از ویژگی های کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری را به شرح زیر عنوان کرده اند:
عملکرد تحصیلی پایین، بر تری حافظه کوتاه مدت ، اختلالات زبان شامل اختلال در زبان درونی ، زبان دریافتی شنیداری ، وارونگی کلمات ، بازشناسی ضعیف کلمات ، رشد نایافتگی زبان بیانی ، اشکال در حافظه زبان گفتاری ، اختلال خواندن ، پاسخ نامربوط به موضوع مورد بحث ، استفاده از انگشتان به هنگام حساب کردن ، اشکال در نمادسازی ، حواس پرتی و فراموشی جزئیات مهم ، دست پاچگی ، هماهنگی ضعیف چشم ودست ، اعتماد به نفس پایین ، فقدان انگیزه ، مداومت کاری ، ناتوانی در جفت و جور کردن رنگ ها و شکل ها،حرکات چشمی نامنظم ، اشکال درجهت یابی ، بیش فعالی یا برعکس فعالیت کمتر، عمل تکانشی ، علایم مشکوک عصب شناختی ، اختلال هیجانی ، پرخاشگری ، خیالاتی بودن ، بی توجهی و ناتوانی در تمرکز روی بخشی از موضوع ، تأخیر در انجام و اتمام کارها، فراخنای کوتاه حافظه ، اشکال در ادراک زمان و مکان و تخمین زمان .

فهرست مطالب:
فصل اول کلیات
مقدمه وبیان مسئله
ویژه
فرضیه های تحقیق
سؤال های پژوهشی
متغیرهای پژوهش
فصل دوم پیشینه تحقیق
اختلال یادگیری
آسیب مغزی
بیماری های عفونی
برتری جانبی
ادراک بینایی
فصل سوم روش تحقیق
روش پژوهش
جامعه آماری
نمونه آماری و روش نمونه گیری
ابزار های اندازه گیری و روایی و پایایی آن ها
روش های تجزیه و تحلیل داده ها
شیوه اجرا
فصل پنجم بحث و نتیجه گیری و پیشنهادات
بحث ، نتیجه گیری و پیشنهادات
محدودیت ها
پیشنهادات عملی و پژوهشی
فهرست منابع و مآخذ

منابع و مأخذ:
1 ـ آدینه زاده، محمد هوشیار (74-1373) بررسی و مقایسه ادراک بینایی دانش آموزان دارای اختلال در یادگیری با دانش آموزان عادی پایه های دوم ابتدایی شهر مشهد.
2 ـ احدی، بتول (73-1372) مقایسه ی عملکرد دانش آموزان با اختلال یادگیری با
دانش آموزان بدون اختلال در مقیاس هوش تجدید نظر شده ی وکسلر کودکان.
3 ـ احدی،حسن وکاکاوند،علیرضا(1382)اختلال یادگیری(ازنظریه تا عمل)، تهران: نشر ارسباران.
4 ـ احمد آیی (طالاری زاده)، احمد (1382) پرورش توانایی های ذهنی و رفع اختلالات یادگیری، تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی.
5 ـ انجمن روان شناسی آمریکا، DSM-IV-TR (1381)، ترجمه محمدرضا نیکخو و هامایاک آوادیس یانس، تهران : چاپ مهارت.
6 ـ باباپور خیرالدین، جلیل و صبحی قراملکی، ناصر (1380) اختلالات یادگیری رویکرد تشخیصی و درمانی، تهران: نشرسروش.
7 ـ بشردوست، نصراله (72-1371) بررسی نارسایی در دانش آموزان کلاس سوم ابتدایی مدارس شهر اصفهان.
8 ـ بلیک مور، کالین (1375) شگفتی های مغز، ترجمه گیتی ناصری، تهران: نشر نی.
9ـ تبریزی، مصطفی (1380) درمان اختلالات خواندن، تهران: نشر گفتمان خلاق.
10 ـ تبریزی، مصطفی (1380) درمان اختلالات ریاضی، تهران: نشر فراروان.
11 – تبریزی، مصطفی (1382) درمان اختلالات دیکته، تهران: انتشارات فراروان.
12 ـ دادستان، پریرخ (1370) روانشناسی مرضی تحولی، تهران: نشر ژرف.
13 ـ داکرل، جولی و مک شین، جان (1376) رویکردی شناختی بر مشکلات یادگیری کودکان، مترجمان عبدالجواد احمدی و محمودرضا اسدی، تهران: رشد.
14ـ دلاکاتو (1368) پیشگیری و درمان مشکلات خواندن، ترجمه نیمتاج زرین قلم (بیجا)، مؤسسه فرهنگی ـ هنری.
15 ـ سلیکوونیز، مارک (1381) اختلال در خواندن و سایر مشکلات یادگیری، ترجمه علی اصغر احمدی و مسعود براتیان، تهران: انتشارات انجمن اولیا و مربیان.
16 ـ سیف نراقی، مریم و نادری، عزت اله (1379) اختلالات یادگیری، تهران: انتشارات امیرکبیر.
17ـ عابدی، محمد (1382) بررسی و مقایسه اثربخشی روش های آموزش ریاضی بر
دانش آموزان LD دورة ابتدایی شهر اصفهان.
18ـ عرفانی،نصراله(1376) بررسی تنوع اختلالات یادگیری دربین دانش آموزان ابتدایی استان کردستان.
19ـ عزیزیان، مرضیه (1380) بررسی عوامل مؤثر بر اختلال های یادگیری در دانش آموزان دورة ابتدایی شهر اصفهان.
20 ـ علیزاده، حمید (1383) اختلال نارسایی توجه فزون جنبشی، تهران: رشد.
21ـ فریار، اکبر و رخشان، فریدون (1379) ناتوانی یادگیری، تهران: انتشارات مبنا.
22 ـ کریمی، یوسف (1380) اختلالات یادگیری، تهران: نشر ساوالان.
23ـ لوئیز مارلی، ماری (1377) آسیب شناسی عفونی مغز و آزمون بندرگشتالت، مترجمان حبیب اله قاسم زاده و اکرم خمسه، تهران: سازمان چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
24ـ مرویان حسینی، رضا (75-1374) مقایسه ی مشکلات روانی، رشد اجتماعی و عزت نفس دانش آموزان با اختلالات خواندن و نوشتن با دانش آموزان عادی.
25ـ مومنی، فرامرز و علاقه بند، جواد (1373) ارتباط اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه با اختلالات یادگیری در پسران 12-7 ساله.
26ـ نریمانی، محمد (82-1381) بررسی اختلالات خاص یادگیری در دوره ابتدایی و عوامل مؤثر بر آن در استان اردبیل.
27ـ والاس، جرالد و مک لافلین، جیمزا (1376) ناتوانی های یادگیری مفاهیم و ویژگی ها، ترجمه محمدتقی منشی طوسی، تهران: انتشارات آستان قدس رضوی

              نوع فایل: word قابل ویرایش 35 صفحه   جهت دریافت درجه ی کارشناسی در رشته ی روان شناسی   مقدمه: اختلالات‌ یادگیری‌ از جمله‌ مسائلی‌ هستند که‌ استعداد و توانایی کودکان‌ را تحت‌ تأثیر قرار داده‌ و سبب‌بروز مشکلات‌ رفتاری‌ و روان‌ شناختی‌، نظیر اضطراب‌، افسردگی‌، ف ...

پایان نامه ی


بررسی


عوامل


موثر


بر


اختلالات


یادگیری


دانش آموزان


doc