فایل سل

فایل سل1

فایل سل

فایل سل1

خصوصی سازی مدارس،اصالت سود یا اصالت تعلیم و تربیت

خصوصی سازی مدارس،اصالت سود یا اصالت تعلیم و تربیت
دانلود مقاله خصوصی سازی مدارس,اصالت سود یا اصالت تعلیم و تربیت با فرمت ورد و قابل ویرایش در 24 صفحه به صورت کامل و دقیق و بهترین نمونه در اینتر
خصوصی سازی مدارس،اصالت سود یا اصالت تعلیم و تربیت دانلود مقاله خصوصی سازی مدارس،اصالت سود یا اصالت تعلیم و تربیت با فرمت ورد و قابل ویرایش در 24 صفحه
مقاله خصوصی سازی مدارس،اصالت سود یا اصالت تعلیم و تربیت به صورت کامل و دقیق توسط گروه تخصصی دانشجو طراحی و تدوین گردیده است و تمامی قسمت ها و فرمت مقاله نویسی در آن رعایت گردیده است. قسمتی از مقاله خصوصی سازی مدارس،اصالت سود یا اصالت تعلیم و تربیت را با هم مشاهده می کنیم.
چکیده
به عقیده بسیاری از صاحبنظران استفاده از سرمایه گذاران شاید در هر حوزه ای عملی شایسته و بجا باشد اما در حوزه آموزش و پرورش که تعدادی کودک و نوجوان به امید کسب آموزش و تربیت جمع می شوند وقتی نگاه سودده به آن باشد کاملا به ضرر است.به گونه ای که وقتی که مهم خروجی آموزش و پرورش نیست بلکه دغدغه فقط تامین سود سرمایه گذاران باشد واقعا زنگ هشداری برای حوزه آموزش و پرورش در کشور است.
لذا بخش خصوصی هر چند که موتور توسعه اقتصادی به شمار می رود و باز گذاشتن میدان برای آنها از سوی دولت مناسب و بجا است اما در حوزه تعلیم و تربیت دولت نباید کنترل آن را کاملا در اختیار بخش خصوصی و سرمایه گذاران قرار دهد.
در این صورت هدف نهایی از آموزش و پرورش در کشور که همان تعالی نیروی انسانی است از بین رفته و هدف فقط پُر کردن جیب تعدادی سرمایه گذار خواهد بود.این اقدام مدرسه را به یک بنگاه اقتصادی تبدیل می کند که معادلات اسلامی و بومی را در حوزه تعلیم و تربیت جابه جا خواهد کرد.
مسوولان وزارت آموزش و پرورش بر فرایند خصوصی سازی مدرسه های دولتی اصرار دارند. این در حالی است که برخی نمایندگان مجلس و کارشناسان در جایگاه مخالفان این تصمیم قرار گرفته اند.
مسوولان وزارت آموزش و پرورش هدف اصلی از اجرای خصوصی سازی مدارس را صرفه جویی در هزینه های سنگین آموزشی، افزایش مشارکت در فعالیت های آموزشی- پرورشی و همچنین جبران کمبود نیرو بویژه در منطقه های محروم عنوان می کنند. در مقاله حاضر قصد داریم به خصوصی سازی مدارس،اصالت سود یا اصالت تعلیم و تربیت بپردازیم.
کلیدواژه : خصوصی سازی-مدارس-اصالت –سود-تعلیم و تربیت
مقدمه
هدف اصلی نظام آموزش و پرورش در رابطه با خصوصی سازی مدارس این است که در مدارس محروم بویژه در مناطق حاشیه ی شهرها، از مشارکت مدارس غیر دولتی که عملکرد آن ها در فعالیت های آموزشی و پرورشی موفق بوده استفاده کنند. به این صورت که فضای این مدارس در اختیار موسسان غیر دولتی قرار می گیرد و در مقابل از آن ها خدماتی درخواست می شود. در این طرح بجای استفاده از سرباز معلمان در مدارس دولتی، از نیروهای متخصص و توانمند بومی که دوره های بدو خدمت و ضمن خدمت را گذرانده اند استفاده خواهد شد.
در واقع نمی توان نظری صرفا منفی یا مثبت نسبت به این طرح و پیامدهای آن ارایه کرد. هدف این طرح افزایش مشارکت مردمی عنوان شده است ولی باید در نظر داشت این طرح نیز ممکن است همچون طرح & مدارس راه دور& در اجرا به گونه یی رقم بخورد که سود زیادی را به جیب عده یی کم برساند.
بطور معمول، آموزش و پرورش سالانه به ازای هر دانش آموز نزدیک به یک و نیم میلیون تومان هزینه می کند. با هدف صرفه جویی قرار شد به ازای هر دانش آموز 500 تا 600 هزار تومان به موسسان داده شود تا آن ها یک سال همه ی هزینه های مدرسه را بر عهده گیرند. آموزش و پرورش، مدرسه را با قراردادی یک ساله در اختیار موسس می گذارد تا یک میلیون تومان صرفه جویی کند. در برابر، این نکته که بخش خصوصی همواره به دنبال منافع خود است نادیده گرفته می شود. بنابراین، در صورت توسعه ی این طرح و افزایش مدارس زیر پوشش، میزان استفاده از معلمان کارآمد کاهش می یابد و افرادی ناکارآمد با حداقل حقوق، آموزش دانش آموزان را برعهده می گیرند.
.........

دانلود مقاله خصوصی سازی مدارس،اصالت سود یا اصالت تعلیم و تربیت با فرمت ورد و قابل ویرایش در 24 صفحه مقاله خصوصی سازی مدارس،اصالت سود یا اصالت تعلیم و تربیت به صورت کامل و دقیق توسط گروه تخصصی دانشجو طراحی و تدوین گردیده است و تمامی قسمت ها و فرمت مقاله نویسی در آن رعایت گردیده است. قسمتی از مقاله خصوصی سازی مدارس،اصالت سود یا اصالت تعلیم و تربیت را با هم مشاهده می کنیم. چکیده به عقیده بسیاری از ...

دانلود


مقاله


خصوصی سازی


مدارس


اصالت


سود


اصالت


تعلیم


تربیت