X
تبلیغات
رایتل

تاسیس کارگاه طلا سازی (طرح توجیهی)

شنبه 22 آبان 1395 ساعت 09:37
تاسیس کارگاه طلا سازی (طرح توجیهی)
48 صفحه word
تاسیس کارگاه طلا سازی (طرح توجیهی) (48 صفحه word)یکی از حرفه هایی که سابقه تاریخی در ایران دارد طلاسازی است و در روزگاران نه چندان دور هنر صنعت گران ایرانی در بازارهای منطقه طرفداران زیادی داشت با این وجود در سالهای اخیر به علت عدم حمایت از این حرفه و از طرفی قاچاق بی رویه محصولات به کشور نه تنها سهمی از صادرات جهانی این محصولات نداریم حتی بازارهای داخلی را نیز از دست داده ایم . متاسفانه جواهراتی که وارد ایران می شود بسیار متنوع تر از مشابه داخلی می باشند و همین مساله خود موجب کاهش طرفداران طلاهای ساخته شده داخلی در این زمینه می باشد. به عنوان مثال در کشور ترکیه شرکت هایی وجود دارند که کار اصلی آنها فقط مدل سازی است. در یکسری از کارخانه ها فقط کار ریخته گری صورت می گیرد و به همین ترتیب کارهای پرسی و ترکیبی در کارخانه های بزرگ و با استفاده از تعداد زیادی پرسنل انجام می پذیرد که این امر باعث می شود محصولات با تنوع زیاد و قیمت کم تولید شود.
فهرست مطالب: شماره صفحه
طرح جاری در یک نگاه................................................................................................................................................................................................................................. 4
فصل اول:تاریخچه ، مقدمه و تعاریف طرح.............................................................................................................................................................................................. 5
1-1- اشاره :................................................................................................................................................................................................................................................. 6
2-1- طلا و جواهرساز کیست ؟.......................................................................................................................................................................................................... 6
3-1- نمونه وظایف طلا و جواهر ساز................................................................................................................................................................................................ 6
4-1- تقسیم بندی از نظر رده شغلی..................................................................................................................................................................................................... 8
5-1- مزایاى طلا عبارتند از:................................................................................................................................................................................................................... 8
6-1- سایر تعاریف.................................................................................................................................................................................................................................... 9
1-6-1- طلا(GOLD):.................................................................................................................................................................................................................. 9
2-6-1- نقره(SILVER):............................................................................................................................................................................................................. 10
3-6-1- پلاتین (PLATINIUM):........................................................................................................................................................................................ 10
4-6-1- تیتانیوم (TITANIUM):......................................................................................................................................................................................... 11
5-6-1- مروارید(PEARL):...................................................................................................................................................................................................... 11
6-6-1- الـمـاس (DIAMOND):.......................................................................................................................................................................................... 12
فصل دوم : بررسی و امکانسنجی طرح..................................................................................................................................................................................................... 13
1-2- صادرات و واردات طلا در ایران و جهان:............................................................................................................................................................................ 14
1-1-2- بررسی بازار خارجی...................................................................................................................................................................................................... 14
1-2-2- وضعیت بازار داخلی ایران:........................................................................................................................................................................................... 15
3-2- جدول و نمودار مقایسه ای میزان صادرات بر اساس اظهارات رئیس اتحادیه طلا و جواهر:................................................................................ 16
4-2- امکانات و محدودیتها:................................................................................................................................................................................................................ 18
1-4-2- چرا صادرات طلا از ایران به خارج کم است؟...................................................................................................................................................... 18
2-4-2- وجود واسطه ها یکی از عوامل افزایش کارمزد..................................................................................................................................................... 19
3-4-2- عدم وجود تسهیلات کافی.......................................................................................................................................................................................... 20
4-4-2- بالا بودن نرخ دستگاه های مورد نیاز....................................................................................................................................................................... 21
5-4-2- عدم رشد فرهنگ استفاده از سیستم کدگذاری در کارگاه ها.......................................................................................................................... 21
6-4-2- عدم امکان حضور در نمایشگاه ها............................................................................................................................................................................ 21
7-4-2- عدم وجود مکانی جهت آزمایشات در حد استاندارد......................................................................................................................................... 22
5-2- سهم صادرات طلای ایران کمتر از یک درصد.................................................................................................................................................................. 22
6-2- وضعیت رقابت در بازار.............................................................................................................................................................................................................. 23
1-6-2- رقابت در بازار داخلی.................................................................................................................................................................................................... 23
2-6-2- رقابت در بازار خارجی................................................................................................................................................................................................ 24
7-2- بررسی ثبات تقاضا:...................................................................................................................................................................................................................... 26
8-2- نتیجه گیری و پیشنهادات:.......................................................................................................................................................................................................... 27
فصل سوم : تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز طرح.............................................................................................................................................................................. 29
1-3- تجهیزات صنعتی مورد نیاز....................................................................................................................................................................................................... 30
2-3- شرح محوطه مورد نیاز.............................................................................................................................................................................................................. 31
3-3- تاسیسات.......................................................................................................................................................................................................................................... 32
4-3- نیروی انسانی.................................................................................................................................................................................................................................. 32
5-3- تجهیزات و ملزومات اداری...................................................................................................................................................................................................... 33
6-3- مواد اولیه مورد نیاز..................................................................................................................................................................................................................... 33
فصل چهارم : برآورد میزان سرمایه و هزینه های طرح...................................................................................................................................................................... 35
1-4- برآورد هزینه تجهیزات صنعتی مورد نیاز............................................................................................................................................................................ 36
2-4- برآرود هزینه محوطه مورد نیاز.............................................................................................................................................................................................. 38
3-4- هزینه های تاسیسات.................................................................................................................................................................................................................... 39
4-4- هزینه های ماهیانه و سالیانه نیروی انسانی............................................................................................................................................................................. 39
5-4- تجهیزات و ملزومات اداری...................................................................................................................................................................................................... 41
6-4- برآورد هزینه مواد اولیه مورد نیاز.......................................................................................................................................................................................... 42
7-4- برآورد هزینه استهلاک سالیانه................................................................................................................................................................................................ 42
8-4- برآورد هزینه های تولید سالیانه............................................................................................................................................................................................... 43
9-4- برآورد قیمت تمام شده یک واحد از محصولات............................................................................................................................................................. 43
10- 4- محاسبه نقطه سر به سر در راندمان 100%:......................................................................................................................................................................... 44
10-4- سود و زیان ویژه:....................................................................................................................................................................................................................... 44
11-4- دوره برگشت سرمایه:............................................................................................................................................................................................................... 44
منابع و مواخذ:.......................................................................................................................................................................................................................................... 59
الف: کتب و نشریه ها..................................................................................................................................................................................................................... 59
ب: آدرسهای اینترنتی.................................................................................................................................................................................................................... 59
ج: اصناف.......................................................................................................................................................................................................................................... 59

(48 صفحه word)یکی از حرفه هایی که سابقه تاریخی در ایران دارد طلاسازی است و در روزگاران نه چندان دور هنر صنعت گران ایرانی در بازارهای منطقه طرفداران زیادی داشت با این وجود در سالهای اخیر به علت عدم حمایت از این حرفه و از طرفی قاچاق بی رویه محصولات به کشور نه تنها سهمی از صادرات جهانی این محصولات نداریم حتی بازارهای داخلی را نیز از دست داده ایم . متاسفانه جواهراتی که وارد ایران می‌شود بسیار متن ...

پروژه کارآفرینی


طلاسازی


کارگاه طلاسازی


طرح توجیهی