فایل سل

فایل سل1

فایل سل

فایل سل1

اقدام پژوهی چگونه توانستم تاثیر طرح همیار معلم را بر دانش آموزان پایه … دبیرستان .. . نشان دهم؟

اقدام پژوهی چگونه توانستم تاثیر طرح همیار معلم را بر دانش آموزان پایه … دبیرستان .. . نشان دهم؟
دانلود اقدام پژوهی با فرمت ورد و قابل ویرایش
اقدام پژوهی چگونه توانستم تاثیر طرح همیار معلم را بر دانش آموزان پایه … دبیرستان .. . نشان دهم؟ دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم تاثیر طرح همیار معلم را بر دانش آموزان پایه … دبیرستان .. . نشان دهم؟ با فرمت ورد و قابل ویرایش
تعداد صفحات : 21 صفحه
اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش می باشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده می باشد.
چکیده :
پژوهش در عمل یک روش بسیار مفید برای حل مشکلات در امر آموزش و پرورش می باشد به همین خاطر در این روش دبیر نقش محوری دارد . دبیران باید سعی کنند خودشان مشکلاتشان را با دانش آموزان حل نمایند . زیرا آنها هستند که با دانش اموزان مواجه هستند و روحیات و استعداد آن را می شناسند و با تلاش خود و به کارگیری روش های مختلف می توانند مشکلات موردی یا کلی خود را با دانش آموزان رفع نمایند . تحقیق حاضر حاصل تلاش اینجانب در حل مشکل کلی درس دینی آموزشگاه ..… دوره … متوسطه . .. شهرستان ... در سال تحصیلی .. به وسیله به اجرا در آوردن طرح همیار معلم می باشد . دانش آموزان اظهار داشتند ؛ در سالهای گذشته دبیران خودشان درس می دادند و سوالاتی را به عنوان سوال امتحانی به ما می دادند . اینجانب با بکار گیری روشهای مختلف در نهایت موفق به استفاده از روش همیار معلم شدم که آنها با مطالعه ی کم در منزل و تلاش بیشتر در کلاس توانستند نتیجه ی مطلوب بگیرند . بطوری که همه ی آنها از این روش رضایت کامل داشتند حتی خانواده های آنها نیز از این وضعیت خشنودند . چرا که انگیزه برای درس خواندن خصوصاً مسائل دینی در آنها تقویت شده بود . و نمرات امتحانی آنها نیز دلیل روشن و واضح این مسئله است .
اینجانب … دبیر.. آموزشگاه … هستم و هم اکنون … سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت هستم. با اینکه دانش آموزان خوب و منظمی دارم و آنها هنگام تدریس اینجانب سکوت را رعایت می کردند ، عده ای از آنها به دلیل زمینه ی ذهنی که داشتند ؛ اعم از مهم نبودن درس دینی و شب امتحانی بودن و ... تأثیر زیادی در ذهن دانش آموزان دیگر هم ایجاد می کردند و با یک حالت تلقینی همه ی کلاس اعتراف به بی انگیزگی درس داشتند و نمرات آزمون آنها بسیار پائین تر از حد انتظار من بود . و دانش آموزان به مدیر دبیرستان مراجعه کردند و گفتند : انگیزه ای برای خواندن دروس حفظی نداریم و بسیار اظهار بی علاقگی و کم توجهی می نمودند. همچنین خانواده های آنها نیز اظهار می کردند که ؛ چرا پسر من از مسائل درس دینی زیاد سر در نماورد و بیشتر به خواندن آن در شب امتحان بسنده می کند ؟. تعدادی هم خیلی بی انگیزه بودند و هنگام تدریس ممکن بود به فعالیتهای دیگر بپردازند . و به قبول خودشان قید درس دینی را زده بودند . و در نهایت این مشکل مرا بسیار ناراحت کرد و مدیر دبیرستان نیز موضوع را با من در میان گذاشت که اقدام به امتحانات شفاهی برای دانش آموزان نمایم . تا در نوبت اول نتیجه مطلوب حاصل آید . و من با تجربه ای که از سال های گذشته داشتم و می دانستم امتحان پی در پی نیز باعث بالا رفتن علاقه و انگیزه آنها نمی شود و فقط یک سری مطالب به صورت محفوظات در اختیار آنها قرار می گیرد تصمیم گرفتم راه حلی برای این معضل پیدا کنم . اکنون این سئوال به جاست که آیا تنه هدف نظام تعلیم و تربیت انتقال محتوای کتب درسی به دانش آموزان است؟ آیا انتظار جامعه، از نظام آموزشی تنها انباشته کردن اصطلاحات و مفاهیم موجود در کتب درسی است در ذهن دانش آموزان یا نه آنچه مهم است، تربیت صحیح و اسلامی دانش آموزان است. یعنی ایجاد جو و محیطی مطلوب در مدرسه برای رشد و پرورش استعداد های نهفته و شکوفا کردن قوه ابتکار و خلاقیت، آموزش آداب و ارزشهای اسلامی به دانش آموز است تا با آمادگی قبلی کافی افرادی سازنده برای جامعه تربیت شوند.& آنچه باید در هر نظام تعلیم و تربیت و ملحوظ باشد، تربیت شهروندان سازگار، ساختن و پرداختن شخصیتهای سالم، انتقال علوم و معارفی است که ابعاد وجود مختلف جهان هستی را می شناساند. & واضح است که انتقال علوم و معارف تنها نقش ابزار و مقدمه دارند نه هدف. لکن متأسفانه آنچه در نظام آموزشی ما به عنوان هدف اصلی قلمداد می شود تنها انتقال دانش و معارف موجود در کتابهاست!

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم تاثیر طرح همیار معلم را بر دانش آموزان پایه … دبیرستان .. . نشان دهم؟ با فرمت ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات : 21 صفحه اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش می باشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده می باشد. چکیده : ...

دانلود


اقدام پژوهی


ورد


قابل ویرایش


دانش آموزان


همیار معلم


درس دینی