فایل سل

فایل سل1

فایل سل

فایل سل1

مقاله کرم خوردگی دندان

مقاله کرم خوردگی دندان
فروشگاه پایان نامه, پروپوزال, پروژه, کارورزی و ,,,,
مقاله کرم خوردگی دندان دانلود مقاله کرم خوردگی دندان 44 ص با فرمت WORD
یکی از عوارض و مشکلات بشر امروز کرم خوردگی دندان است که روز به روز زیادتر شده دندان را فاسد و پوسیده نموده تولید درد شدید می نماید که گاهی با ورم لثه و آبسة دردناک توأم است.
دندان عضو حساسی است که در اثر عدم توجه و مراعات نکردن اصول بهداشت ممکن است ایجاد ناراحتی و درد شدید کرده باعث زشتی صورت و ضعف بینایی و عوارض ریوی و قلبی و ضعف شدید اعصاب شود کبد و کلیه ها را خراب کرده و در دستگاه گوارش تولید اختلال نماید و گاهی ممکن است تولید سردرد شدید و عوارض رماتیسمی کند بطوری که پزشکان را در تشخیص علت بیماری دچار اشتباه و سردرگمی نماید. یکی از علل پوسیدگی و کرم خوردگی دندان ماندن ذرات غذا مخصوصاَ غذاهای شیرین و گوشتی در لابه لای دندان است و این ذرات در اثر ماندن و گندیدن تولید عفونت می نماید و این عفونت باعث فساد لثه و دندانها می شود. علت دیگر پوسیدگی و کرم خوردگی دندانها سستی و از بین رفتن مینای آنهاست که از فلز فلوئور ترکیب شده است فلوئور در معادن به مقدار زیاد و در آب به مقدار کمی وجود دارد در قدیم املاح آن در بعضی از آب قناتها از جمله قنات دانشگاه تهران و قنات مقصود بیک در تجریش زیاد بود ولی با لوله کشی آب تهران مقدار آن بسیار کم شده که این امر موجب شده تا روزبه روز پوسیدگی دندان در این شهر زیاد شود در بعضی از کشورها برای پیشگیری از کرم خوردگی دندان مقدار کمی از املاح این شبه فلز را به آب آشامیدنی اضافه می نمایند خوشبختانه در آب آشامیدنی بعضی از شهرها و دهات ایران از این املاح به مقدار کافی وجود دارد که از آن جمله می توان شهر اردبیل و دهات شاهسون نشین را نام برد.

دانلود مقاله کرم خوردگی دندان 44 ص با فرمت WORD              یکی از عوارض و مشکلات بشر امروز کرم خوردگی دندان است که روز به روز زیادتر شده دندان را فاسد و پوسیده نموده تولید درد شدید می‌نماید که گاهی با ورم لثه و آبسة دردناک توأم است. دندان عضو حساسی است که در اثر عدم توجه و مراعات نکردن اصول بهداشت ممکن است ایجاد ناراحتی و درد شدید کرده باعث زشتی صورت و ض ...

پایان نامه


پروپوزال


پروژه


کارورزی